اثبات تأثیرات مُخرب شراب برای مغز در 6 هفته

CC0 / Pixabay / اثبات خطر شراب برای مغز در 6 هفته
اثبات خطر شراب برای مغز در 6 هفته - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از دانشمندان ثابت نمودند که حتا شش هفته پس از امتناع از نوشیدن شراب نیز مغز انسان می تواند با اثرات مهلک آن روبرو شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مجله علمی JAMA Psychiatry، گروهی از دانشمندان آلمان، ایتالیا و اسپانیا در تحقیقات مشترک شان نتیجه گیری نموده اند که تخریب مغز انسان حتا 6 هفته پس از آنکه فرد نوشیدن شراب را متوقف کند، نیز ادامه پیدا می کند.
سانیاگو کانالس، استاد دانشگاه بارسلونا و یک تن از دانشمندان شرکت کننده در این پژوهش اعلام کرد: "ما ثابت نمودیم که سلول های عصبی ماده سفید نشانه هایی از تخریب مغزرا به علت مسمومیت با الکل ، حتی پس از شش هفته از امتناع کامل از نوشیدن الکل نشان می دهد."
دانشمندان پس از مطالعه وضعیت مغز 90 مردی که پس از مسمومیت شدید از اثر نوشیدن شراب بستری شده بودند؛ با کمک تصویر برداری ام آرآی (MRI)) به این نتیجه رسیدند که در سلولهای عصبی مغز آنها تغییرات منفی شدید رخ داده است. آنها از جمله ثابت نمودندکه استعداد یادگیری و حافظه آنها صدمه دیده است.
ثابت شد که هرچه انسان جوانتر باشد، به همان پیمانه این آسیب ها بیشتر خواهد بود.
پیشتر اعلام شد که دانشمندان امریکایی در پی یک تحقیقات جدید به این نتیجه رسیده اند که نوشیدن از مقادیر معتدل مشروبات الکلی برای افراد بالاتر از 65 ساله دچار نارسایی قلبی بی ضرر است.
طبق نتایج این تحقیقات می گوید برعکس مصرف مشروبات الکلی تا یک سال امید به زندگی را دراین افراد در مقایسه با افراد سالم افزایش می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала