هشدار جدی هند به پاکستان برای پاسخگویی به هر‌گونه اقدام تهاجمی

© Photo / IRNAهند و پاکستان
هند و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی بالاگرفتن تنش ها میان هند و پاکستان، وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که کشورش اتهامات پاکستان در خصوص حمله احتمالی هند در کشمیر را رد می کند و آماده پاسخگویی به هرگونه اقدام تهاجمی از سوی این کشوراست .

 به گزارش اسپوتنیک، نماینده رسمی وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که کشورش حق پاسخگویی به هرگونه اقدام تجاوز‌کارانه از سوی پاکستان در منطقه مورد مناقشه "کشمیر" را برای خود حفظ نموده و به هرگونه تهاجم این کشور پاسخ باالمثل خواهد داد.
وی همچنین تاکید کرد که "دهلی نو" اتهامات وزارت امور خارجه کشور همسایه درباره تهدید حمله از سوی هند به پاکستان را "بیانیه های غیر مسئولانه و مسخره" تلقی نموده و این اتهامات را رد می کند.
وی افزود: پاکستان ممکن است برای حمله به هند بهانه‌تراشی کند و یک حمله نمایشی در کشمیر را طراحی کرده باشد.
پیشتر، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در ملتان، زادگاه پدری اش، در یک کنفرانس خبری ابراز نگرانی کرد که خطر یک حمله دیگر از سوی هندوستان بر کشورش وجود دارد.
قریشی افزوده است که این نگرانی خود را به شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز اظهار کرده است تا جامعه جهانی برای جلوگیری از همچو تلاشی نقش خود را ایفا کند؛ زیرا به قول وی چنین اقداماتی به امنیت و ثبات منطقه شدیداً صدمه می‌رساند. قریشی افزوده است که پاکستان حق دفاع از خود را دارد و چنین "حماقت" از سوی هند را پاسخ سنگینی خواهد داد.
تنش بین هند و پاکستان در دو ماه اخیر به‌ دنبال حمله انتحاری مرگبار در کشمیر تحت کنترل دولت دهلی نو شدت گرفته است. در آن حمله دست کم چهل نظامی هند کشته شدند.
این حمله پرتلفات ترین حمله در کشمیر تحت کنترل هند، در سی سال گذشته عنوان شده است. دهلی نو می گوید، گروه موسوم به 'جیش محمد' مستقر در خاک پاکستان مسئول اصلی این حمله تروریستی است، ادعایی که اسلام آباد آن را رد کرده است.
پس از ماجرای حمله در کشمیر، هند خاک پاکستان را مورد حمله هوایی قرار داد و یک روز پس از آن نیز نیروی هوایی پاکستان در واکنش به نقض حریم هوایی خود، دو جنگنده هند را سرنگون و یک خلبان هندی را اسیر کرد؛ دهلی نو نیز همزمان ادعا کرد که نیروی هوایی هند یک فروند جنگنده اف-16 پاکستان را سرنگون کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала