استقبال عربستان سعودی از تصمیم امریکا علیه ایران

© AP Photo / Bilal Husseinعربستان سعودی
عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه عربستان سعودی از تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از سوی دولت ایالات متحده امریکا استقبال کرد

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، یک منبع مسئول در وزارت خارجه عربستان سعودی از اقدام اخیر ضد ایرانی دولت استقبال کرد.
وزارت خارجه عربستان با اشاره به گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی از سوی واشنگتن ادعا نمود: این اقدامی مثبت و کاربردی در راستای تلاش برای مبارزه با تروریسم محسوب می‌شود.
این وزارتخانه در راستای تلاش برای سرپوش گذاشتن بر نقش عربستان سعودی در حمایت مالی و تبلیغاتی از گروه‌های تروریستی در منطقه اعلام کرد: جامعه جهانی باید موضع قاطعی را برای مقابله با نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در از بین بردن امنیت و صلح جهانی اتخاذ کند.
شایان ذکر است، روز گذشته دولت امریکا در اقدامی مغایر با قوانین بین‌المللی نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد. این نخستین بار است که امریکا نیروی نظامی رسمی یک کشور دیگر را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد. بر اساس قانون، کنگرها از زمان اعلام این موضوع از سوی دولت، یک هفته فرصت دارد این تصمیم را تایید یا رد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала