امریکا مانند ترکیه مصر را نیز هشدار داد

© AP Photo / Amr Nabilنمایشگاه بین المللی تسلیحات EDEX 2018 در مصر
نمایشگاه بین المللی تسلیحات EDEX 2018 در مصر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا مصر را در خصوص خرید هواپیمای Su-35 از روسیه هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده دولت ایالات متحده در حضور خبرنگاران به مصر هشدار داد که در صورت خریداری هواپیمای نظامی روسی سو-35 از سوی قاهره با تحریم های احتمالی کاخ سفید مواجه خواهد شد. به گفته وی، واشنگتن در حال حاضر با وضعیت مشابهی در چین، هند و ترکیه روبرو می باشد. این مقام رسمی امریکا توضیح داد که در امریکا قانون CAATSA (قانون مبارزه با مخالفان امریکا از طریق تحریم) در حال اجرا قرار دارد. این سند اقدامات تلافی جویانه علیه کشورهایی فراهم می سازد که علاقمند همکاری با بخش های دفاعی و اطلاعاتی روسیه هستند. 

هشدار پنتاگون به ترکیه درباره عواقب خطرناک خرید   S – 400از روسیه - اسپوتنیک افغانستان
هشدار پنتاگون به ترکیه درباره "عواقب خطرناک" خرید اس - 400 از روسیه

نماینده کاخ سفید تاکید کرد که اگر دولت ها مایل به حفظ و گسترش روابط با واشنگتن باشند، باید به این قانون توجه بیشتری داشته باشند.
روز سه شنبه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، با عبدالفتاح السیسی، همتای مصری خود ملاقات خواهد کرد. این مقام گفت که آنها در مورد مناقشات در خاورمیانه، مسائل امنیتی، اصلاحات اقتصادی و حقوق بشر در مصر بحث خواهند کرد.
یادآوری می کنیم که اخیرا روسیه با مصر قراردادی برای فروش دهها فروند جنگنده چندمنظوره Su-35 را امضا کرده است و در نظر دارد تا سال 2020 تحویل این جنگنده را به قاهره آغاز کند.
در این قرارداد فروش بیش از 20 فروند جنگنده Su-35 و مهمات ویژه آن (راکت و بمب) به ارزش حدود دو میلیارد دالر پیش بینی شده است.به گفته یک مقام دفاعی روسیه، امضا این قرارداد امکان می دهد تا کارخانه هواپیماسازی Su در منطقه کامسامولسک- نا-آمور تا چند سال سفارش ساخت هواپیما داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала