استقبال رئیس جمهورغنی از موقف اتحادیه اروپا در قبال صلح افغانستان

© Photo / ARG / ARGمحمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان
محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که رئیس جمهور کشور از اعلامیه اتحادیه اروپا در مورد صلح افغانستان استقبال می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور اشرف غنی امروز سه شنبه در یک خبرنامه از موقف اتحادیه اروپا در رابطه با صلح افغانستان و پشتیبانی این اتحادیه از تلاش‌های صلح قدردانی کرد و آن را برای رسیدن به صلح پایدار در کشور مهم خواند.
در اعلامیه آمده که رییس جمهور غنی ضمن استقبال از موقف اصولی اتحادیه اروپا و تائید ارزش‌های قانون اساسی و دستاوردهای حکومت و مردم افغانستان، اعلامیه متذکره را برای دستیابی افغانستان به صلح پایدار و ختم جنگ در کشور مهم خواند و افزود که اتحادیه اروپا تجارب موفق در خصوص تضمین موافقتنامه‌های صلح در کشورهای مختلف داشته است. 

تصویب قطعنامه اتحادیه اروپا در حمایت از روند صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
تصویب قطعنامه اتحادیه اروپا در حمایت از روند صلح افغانستان

اتحادیه اروپا روز دوشنبه در یک خبرنامه دستاوردهای بیش از هژده سال گذشته را در افغانستان غیرقابل برگشت خواند.
وزیران خارجه اتحادیه اروپا درنشستی لوگزامبورگ هرچند پشتیبانی شان را از روند صلح افغانستان اعلام کردند اما تاکید می ورزند که این روند باید با درنظرداشت دستاوردهای بیش ازهژده سال گذشته ازجمله حقوق زنان وحقوق اقلیت ها به پیش برده شود.
فدریکا موگیرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «اتحادیه اروپا تمایل دارد وآماده است تا از یک روند صلح به رهبری و مالیکت افغانان پشتیبانی کند. امید است این روند هفته آینده درقطر آغاز شود. ما به گونه معمول از کار مقام‌های مشروع افغان در این راستا پشتیبانی می‌کنیم.»
اتحادیه اروپا همچنان بر اهمیت برگزاری انتخابات فراگیر، معتبر و شفاف ریاست جمهوری، شوراهای ولایتی و شوراهای ولسوالی‌ها درسال روان میلادی تأکید کرد و این انتخابات را عناصر ضروری برای تقیوت مردم سالاری و ثبات در افغانستان خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала