وزارت عدلیه امریکا: آسانژ به 5 سال زندان محکوم می شود

© REUTERS / Henry Nichollsوزارت عدلیه امریکا: آسانژ به 5 سال زندان محکوم می شود
وزارت عدلیه امریکا: آسانژ به 5 سال زندان محکوم می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت عدلیه ایالات متحده امریکا روز پنجشنبه اعلام کرد، که مسئول سایت افشاگر ویکی لیکس به 5 سال زندان محکوم خواهد شد.
ویدیوی بازداشت آسانژ از سفارت اکوادور در لندن نشر شد + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
ویدیوی بازداشت آسانژ از سفارت اکوادور در لندن نشر شد + ویدیو

به گزارش اسپوتنیک، وزارت عدلیه ایالات متحده امریکا با نشر گزارشی نوشت:- "آسانژ متهم به توطئه و هک کردن کمپیوترها است. در صورت محکومیت، او تا بیش از 5 سال به زندان محکوم خواهد شد".

در این گزارش آمده است، که معمولا زمان واقعی کمتر از حد قانونی است.

علاوه بر این، وزارت عدلیه ایالات متحده اشاره کرده است، که آسانژ در پیوند با اتهام هایش در ایالات متحده امریکا مطابق معاهده استرداد بین ایالات متحده و انگلیس دستگیر شده است.

پیش از این، جولیان آسانژ یکی از بنیانگذاران و سردبیر سایت افشاگر ویکی‌لیکس است، که در سفارت اکوادور در لندن به سر می برد که امروز دستگیر شد.

در همین حال، لنین مورنو رئيس جمهور اکوادور در یک پیام تویتری نوشته است، که اکوادور از ارائه پناهندگی به جولین آسانژ خودداری کرده است.

در پیام رئيس جممهور اکوادور آمده است:- "به دلیل نقض کنوانسیون‌ها و پروتوکل‌های بین‌المللی توسط جولین آسانژ، اکوادور تصمیم گرفت تا به وی پناهندگی سیاسی ندهد".

اداره پولیس لندن خبر داده است که جولین آسانژ در حال حاضر در اداره پولیس قرار دارد.

در خبرنامهٔ نشرشده توسط اداره پولیس آمده است:- "جولین آسانژ، مرد 47 ساله امروز پنجشنبه 11 اپریل توسط کارمندان اداره پولیس لندن در سفارت اکوادور براساس فرمان محکمه عالی ویست‌مینستر صادر شده به تاریخ 29 جون 2012، به خاطر عدم حاضر شدن به محکمه، بازداشت شد".

در ادامه خبرنامه آمده است:- "وی زیر نظارت پولیس در مرکز لندن قرار دارد، جایی که تا حاضر شدن به محکمه ویست‌مینستر در آن به سر خواهد برد".

یادآوری می کنیم، که در سال 2010 ویکی‌لیکس اسناد جنگ عراق از جمله ویدیوی کشتار غیر نظامیان در عراق توسط بالگردهای ارتش امریکا، و افشاگری جنگ افغانستان را دربارهٔ درگیری امریکا در این جنگ‌ها منتشر کرد که برخی از آن‌ها اسناد محرمانه بوده‌اند. در 28 نومبر 2010 ویکی‌لیکس و پنج همکار مطبوعاتی اشپیگل، نیویورک تایمز، لوموند، گاردین و ال پایس شروع به انتشار شنودهای غیرقانونی دیپلماتیک امریکا و افشای اسناد دیپلماتیک امریکا، کردند.

جولین آسانژ برنده و نامزد چندین جایزه، از جمله جایزه رسانه عفو بین‌الملل برای انتشار کشتارهای غیرقانونی در کنیا و برگزیده خوانندگان برای شخصیت سال 2010 مجله تایم بوده‌است.

آسانژ در فبروری 2011 در دادگاه بریتانیا برای بازپس فرستاده شدن به سوئد به منظور پاسخگویی به پرس‌وجو دربارهٔ اتهام جنسی حضور یافت. او در پاسخ به بازجویان اظهار داشت که نسبت‌هایی که به او داده شده بی‌پایه هستند و با قرار وثیقه آزاد شد. در19 جون 2012 او به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد. آسانژ تا به امروز در یکی از اتاق‌های سفارت اکوادور در لندن زندگی می‌کرد. این در حالیست که در 16 اگوست 2012 اکوادور تقاضای پناهندگی او را پذیرفته بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала