پمپئو: بررسی جنایات جنگی در افغانستان پلان سیاسی دادگاه لاهه بود

© AP Photo / Andrew HarnikEl secretario de Estado de EEUU, Mike Pompeo
El secretario de Estado de EEUU, Mike Pompeo - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده، معتقد است که برنامه های دادگاه بین المللی جنایی برای بررسی جرایم جنگی در افغانستان سیاسی بوده است .

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه امریکا بار دیگر بر خودداری از همراهی کشورش با دیوان بین المللی کیفری تاکید کرده و گفت: تمرکز ما بر محافظت از نظامیان امریکایی در مقابل دیوان بین المللی کیفری است.
به گفته وی، شهروندان ایالات متحده تحت مجوز دادگاه بین المللی کیفری قرار نمی گیرند. وزیر امور خارجه امریکا گفت، هنگامی که امریکایی ها "به نحوی نادرست رفتار می کنند"، آنها بلافاصله توسط مقامات امریکایی به دادگاه محکوم می شوند.  

ثبت یک میلیون شکایت جرایم جنگی افغانستان در دادگاه لاهه - اسپوتنیک افغانستان
ثبت یک میلیون شکایت جرایم جنگی افغانستان در دادگاه لاهه

به گفته وزیر خارجه ایالات متحده، بررسی دادگاه کیفری بین المللی در مورد اقدامات شهروندان امریکایی در افغانستان " موازی با منافع عدالت نیست."
این در حالیست که پیش ازاین، دادگاه بین المللی کیفری درخواست دادستان این محکمه برای آغاز تحقیقات در مورد جنایت جنگی در جریان درگیری های افغانستان را رد کرد.
در خبرنامه دادگاه بین المللی کیفری آمده است: «قضات تصمیم گرفتند که در مقطع فعلی تحقیق مسئله افغانستان نمیتواند به نفع عدالت انجام شود.»
پیشتر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا دیوان کیفری بین المللی را «نامشروع» خوانده و گفت هر گونه تلاش این دیوان علیه امریکا، اسرائیل یا هم پیمانان واشنگتن با واکنش سریع و شدید کاخ سفید مواجه خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала