شکست ایالات متحده در ونزوئلا

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر شکست ایالات متحده در ونزوئلا
شکست ایالات متحده در ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه میگوید که امریکا هنوز هم در صدد سرنگونی نیکولاس مادورو میباشد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه میگوید باوجود اینکه تلاش های ایالات متحده برای انجام کودتا در ونزوئلا ناکام مانده است، واشنگتن هنوز هم در صدد برکناری نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا میباشد.

لاوروف: «ونزوئلا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. تلاش ها برای تغییر در این کشور ناکام مانده است، اما امریکایی ها از هدف خود برای سرنگونی رئیس جمهور قانونی ونزوئلا، دست بر نمیدارند».

به گفته وی، امریکا کوشش میکند که «برتری استثنایی» خود را در شرایطی که نفوذ آن کشور بتدریج در جهان کاهش مییابد حفظ کند. از همین رو «کشورهای دیگر تحت فشار قرار میدهد و آنها را لگد مال میکند».

یادآوری میکنیم، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا ۲۳ جنوری در تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد.

در عین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.

ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала