قطع کامل همکاری میان روسیه و ناتو

© NATO photosقطع کامل همکاری میان روسیه و ناتو
قطع کامل همکاری میان روسیه و ناتو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه از قطع کامل همکاری این کشور و ناتو خبر داد و ابراز امیدواری کرد این مسئله به مناقشه جدی میان دو طرف منجر نشود.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش همکاری های خود را با ناتو به طور قطعی متوقف می سازد.
وی گفت: "ناتو رویکرد مثبت در روابط با روسیه را رد کرده و در حال حاضر چنین رویکردی اصلا موجود نیست". به گفته دیپلمات تا کنون حتا نشانه هایی برای خروج ازاین بن‌بست دیده نمی شود.  

امتناع کشورهای عضو ناتو از شرکت در کنفرانس امنیتی مسکو - اسپوتنیک افغانستان
امتناع کشورهای عضو ناتو از شرکت در کنفرانس امنیتی مسکو

معاون وزیر خارجه روسیه، ایده تصمیم ناتو را برای متوقف ساختن ارتباطات کاری طبیعی در بخش نظامی را پوچ و بی مفهوم عنوان کرد وخاطر نشان ساخت که امنیت اروپا شدیدا به روابط روسیه و ناتو بستگی دارد.
به گفته گروشکو؛ ناتو در تشدید روابط با روسیه عمیقا پیشرویی نموده که این موضوع اختلافات بیشتر را دامن می زند.
این دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه روسیه گفت: تناقض روابط امروز روسیه و ناتو فقط یادآور حالت" عادی جنگ سرد" است که در طی آن ناتو ایجاد شد.
دیپلمات اضافه کرد: "بار دیگر، گرد و غبار " دکترین هارل" فضا را پر کرده با این تفاوت که اکنون بازدارنگی بیشتر از دیالوگ عرض اندام نموده است".
وی گفت که کل هزینه های نظامی کشورهای عضو ناتو در سال گذشته بیش از یک تریلیون دالر بوده است که این رقم 22 برابر بیشتر از هزینه های دفاعی روسیه است.
. معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اقدامات خصمانه و ناامن کننده امریکا و ناتو در اطراف مرز‌های روسیه افزود: امیدوارم قطع این همکاری‌ها به مناقشه جدی میان روسیه و ناتو منجر نشود.
الکساندر گروشکو تاکید کرد: مسکو آماده مقابله با تهدیدات احتمالی ناتو است و وقوع جنگ میان روسیه و این نهاد نظامی فاجعه‌ای بزرگ برای بشریت خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала