استقرار هلیکوپتر های انگلیس دراستونیا علیه روسیه

CC0 / / استقرار هلیکوپتر های انگلیس دراستونیا جهت بازدارندگی روسیه
استقرار هلیکوپتر های انگلیس دراستونیا جهت بازدارندگی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروپی متشکل از 5 فروند هلیکوپتر تهاجمی " آپاچی" انگلیس در راستای مهار نفوذ روسیه در اروپا، به استونیا اعزام شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Sky News انگلستان تصمیم گزفت تا 5 فروند هلیکوپتر تهاجمی آپاچی را به استونیا جهت نیروی "بازدارنده روسیه" جهت حمله احتمالی از سوی این کشور اعزام کند.
هلیکوپتر شناسایی Wildcat هنگام استقرار هلیکوپتر های آپاچی را که به عنوان بخشی از برنامه های ناتو برای گسترش حضور نظامی در اروپای شرقی صورت می گیرد، همراهی خواهد نمود.
گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس، اظهار داشت، استقرار هلیکوپترهای تهاجمی در استونیا، اهمیت "حیاتی" برای تمام اروپا دارد. 

سقوط هلیکوپتر آپاچی امریکائی در یمن - اسپوتنیک افغانستان
سقوط هلیکوپتر آپاچی امریکائی در یمن

وی گفت: "یکی از دلایلی که مارا مجبور به این اقدام نمود، تهدید بسیار واقعی است که ما از سوی روسیه می بینیم. و ارسال این هلیکوپتر های تهاجمی نشان دهنده این امر است که ما به طور مداوم متوجه وضعیت هستیم و خود را با شرایط آماده می سازیم".
پیشتر روزنامه «سان» انگلیس از اعزام چندین فروند هلیکوپتر تهاجمی " آپاچی" این کشور به مدار قطب شمال خبر داد.
هدف از این اقدام که برای نخستین بار انجام شد و حکایت از راهبرد جدید انگلیس در منطقه قطب شمال دارد؛ مقابله با تهدیدهای روز افزون عنوان شد.
گفتنی است کشورهای غربی ادعاهایی مبنی بر تلاش روسیه برای نظامی‌کردن این منطقه مطرح می‌کنند و در واقع، هدف از اعزام آپاچی‌های نیروی هوایی انگلیس به مدار شمال، تقویت جبهه شمالی ناتو است.
این درحالی است که گاوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس اواخر سپتامبر 2018، هنگام رونمایی از راهبرد جدید (آرکتیک)، از لزوم آمادگی ارتش این کشور برای مقابله با هر گونه تهدید احتمالی سخن گفته بود.
به گفته وی، لازمه اجرای این راهبرد، تداوم تمرین‌های نظامی مشترک نیرو های دریایی انگلیس و ناروی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала