"قلب پاریس" درمیان شعله های آتش و دود + تصاویر

© AFP 2023 / Geoffroy Van Der Hasseltقلب پاریس در آتش و دود
قلب پاریس در آتش و دود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کلیسای نوتردام در قلب پاریس دچار آتش سوزی مهیب شد و فرانسوی ها و همه دنیای مسیحیت را دچار اندوه کرد، اما خوشبختانه این کلیسا کاملا فرو نریخت.

به گزارش اسپوتنیک، کلیسای نوتردام پاریس دوشنبه شب در شعله‌های آتش سوخت. حجم این آتش سوزی به قدری بود که در دقایق ابتدایی بخش مهمی از سقف کلیسا را در برگرفت و دود عظیمی به ارتفاع چندین متر از آن به هوا برخاست. 

​ 
در ویدیو های که در سایت های اجتماعی منتشر شده، دیده می شود که شعله های آتش و دود از داخل کلیسا به هوا بلند است، همچنین، دروازه ها و پنجره ها نیز طعمه آتش شده اند.
بر اساس آخرین خبرها، منابع آتش نشانی پس از ساعت ها تلاش برای مهارشعله های سرکش آتش که بخش عمده ای از ساختمان کلیسا را به خاکستر تبدیل کرد، گفتند که دو برج نمادین این کلیسا و اسکلت و چارچوب اصلی آن حفظ شده و تلاش‌ها برای جلوگیری از فروریختن کامل بنا موفقت آمیز بوده است. 

کارشناسان و استادان معماری بر این عقیده اند که خسارات وارد آمده به این بنای مشهور سبک معماری گوتیک که قدمتی 850 ساله دارد بسیار سنگین است و برای مرمت و بازسازی بخش های آسیب دبده دست کم باید میلیون ها یورو هزینه کرد. 

آن هیدالگو، شهردار پاریس در نخستین واکنش به این حادثه از عبارت «آتش سوزی وحشتناک» استفاده و از وارد آمدن خسارات چشمگیر به یکی از مهم ترین بناهای تاریخی فرانسه ابراز تاسف کرد. 

واتیکان در پیامی ضمن «غیرقابل باور» و «غمگین» توصیف کردن آتش سوزی در کیلسای نوتردام پاریس این بنای مهم مذهبی — تاریخی را «نماد مسیحیت» در فرانسه و کل جهان قلمداد کرد
بنا بر اعلام اداره آتش‌نشانی پاریس، در عملیات مهار این آتش‌سوزی بیش از 500 آتش‌نشان شرکت داشته‌اند که یک نفر از آن‌ها به شدت مجروح شده است. از آنجا که آتش‌سوزی در ساعت تعطیلی کلیسا رخ داده، در این حادثه به بازدیدکنندگان آسیبی نرسیده است. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا نیز بلافاصله به این آتش سوزی واکنش نشان داد و با انتشار توییتری ضمن تاسف بار خواندن این حادثه خواستار اقدام فوری ماموران امدادی برای جلوگیری از گسترش دامنه آتش شد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала