واکنش پوتین به آتش سوزی کلیسای نوتردام پاریس

© Sputnik / Alexey Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش پوتین به آتش سوزی کلیسای نوتردام پاریس
واکنش پوتین به آتش سوزی کلیسای نوتردام پاریس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی آتش‌سوزی در کلیسای نوتردام پاریس و تخریب بخشی از آن، رئیس‌جمهور روسیه به همتای فرانسوی خود اعزام بهترین متخصصان روس را برای مرمت این کلیسای تاریخی پیشنهاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری روسیه خبرداد که، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با ارسال یک پیام از طریق تلگرام، مراتب همدردی خود را به امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه ، در رابطه به آتش سوزی مهیب کلیسای نوتردام پاریس که شب گذشته رُخ داد،ابراز داشته است.
به گفته پوتین، این کلیسا یکی از برجسته‌ترین بنا های تاریخی فرانسه و از جمله زیارتگاه های مهم دنیای مسیحیت، وهمچنین یک گنجینه فرهنگی جهانی است.
در پیام رئیس جمهور روسیه آمده است: "آتش سوزی که شب گذشته در پاریس رُخ داد مردم روسیه را نیز تحت تأثیر قرار داده وقلب آنها را به درد آورد".  

پوتین ابراز امیدواری کرد که این کلیسای بزرگ بتواند مرمت شود و اعزام به بهترین متخصصان روس را که تجربه غنی در زمینه مرمت بنا‌های میراث جهانی دارند از جمله آثار معماری قرون وسطی پیشنهاد کرد. 

 پیش ازاین از مهار آتش‌سوزی در کلیسای نوتردام پاریس خبر داده شد. رئیس‌جمهور فرانسه آتش‌سوزی در کلیسای 900 ساله نوتردام را یک تراژدی وحشتناک توصیف کرد و ضمن اعلام مهار آتش‌سوزی گفت: "به لطف تلاش‌های صورت‌گرفته، بنای اصلی ساختمان فرو نریخت".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала