روسیه با نمایش هلیکوپتر سنگین Mi-26 قدرت نظامی خود را نشان میدهد

© Sputnik / Dmitriy Shorkovروسیه با نمایش هلیکوپتر سنگین Mi-26 قدرت نظامی خود را نشان میدهد
روسیه با نمایش هلیکوپتر سنگین Mi-26 قدرت نظامی خود را نشان میدهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در چوکات سفر مطبوعاتی که از طرف هولدینگ «هلیکوپترهای روسیه» در اوایل اپریل سازماندهی شده بود، گزارشگران «دیفنس نیوز» توانستند در رستوف کرانه دون از موسسه مذکور دیدن نمایند و با محصولات آن آشنا شوند. نشریه «دیفنس نیوز» میتواند تائید کند که Mi-26 واقعاً بسیار بزرگ است.

میتیو بودنیر (Matthew Bodner) در نشریه Defense News (امریکا) در ادامه می نویسد، اندری بوگینسکی رئیس عمومی «هلیکوپترهای روسیه» در مصاحبه خود اعتراف نمود که او سعی نموده همه چیز را به وجه احسن نشان دهد. بوگینسکی گفت:« میخواستیم صلاحیت های خود را در عرصه طراحی و ساختن هلیکوپترها با قدرت بزرگ باربرداری نشان دهیم که Mi-26 به تجسم آن مبدل گشته است».

قدرت باربرداری Mi-26 که طول آن را 40 متر  و قطر چرخ بال آن — 30 متر تشکیل میدهد، 9 تن می باشد. نمایندگان «هلیکوپترهای روسیه» میگویند که Mi-26 توانایی پرواز بلندتر، نسبت به هلیکوپترهای دیگری با قدرت بزرگ باربرداری دارا می باشد و اینکه با هر نسل نو اداره آنها سهلتر میگردد. هلیکوپترهای Mi-26 تقریباً 40 سال تولید میشوند و روسیه آنها را به کشورهای مختلف صادر میکند.

روسیه در مورد در میان گذاشتن تجارب خود با چین فیصله نموده که به زودی قرارداد در باره طراحی مشترک هلیکوپتر سنگین برای خریداران چینایی امضا خواهد کرد. این پروژه نام Advanced Heavy Lift (AHL) کسب کرده و اساس آن را Mi-26 تشکیل خواهد داد. نمایندگان «هلیکوپترهای روسیه» با عجله خاطرنشان ساختند که دادن هیچگونه تکنالوژی مطرح بحث نمی باشد. متخصصین روسیه اصلاً وظیفه مشاورین برای انجینیران چینایی ایفا خواهند کرد. هولدینگ «هلیکوپترهای روسیه» همین اکنون با چین در چارچوب پروژه تنوع، عصری سازی و خدمات پارک نسبتاً بزرگ هلیکوپترها که همین اکنون توسط مشتریان چینایی استفاده میشود، همکاری میکند. هولدینگ از این روابط به مثابه اساس برای تحقق پروژه AHL  استفاده نموده و این هلیکوپترها در کمپنی AVIC دولتی چین تولید خواهند شد. اولین نمونه های AHL ظاهراً به Mi-26 شباهت  بسیار زیاد خواهند داشت.

بوگینسکی گفت:«با چین ما را مناسبات طولانی تاریخی مربوط می سازد. جروبحث ها در باره ساختن هلیکوپتر سنگین برای چین طی شش یا هشت سال ادامه دارند. متخصصین چینایی قبلاً با هلیکوپترهای ما آشنا شده و خود شان مشخصات ضروری تخنیکی شان را تعیین کرده اند. هلیکوپترهای آنها از Mi-26 فرق میشوند — آنها کوچکتر اند».

هولدینگ «هلیکوپترهای روسیه»، شعبه کارپوریشن دولتی «روستیخ» روسیه، یکی از بزرگترین و موفق ترین موسسات طیاره سازی می باشد. این هولدینگ، به اساس نظر نشریه Defense News، در تحقیقات «100 موسسه بسیار بزرگ جهان در سال 2018 شرکت نداشت، اما در سال 2017 آن مقام 36-م در فهرست بزرگترین موسسات به اساس مفاد احراز نموده بود. ویکتور کلادوف مدیر «روستیخ» در باره همکاری بین المللی و سیاست منطقوی در اعلامیه خود اظهار داشت که خریداران تدریجاً « از معاملات ساده «خرید-فروش» رهایی می یابند و علاقمندی هرچه بیشتر به تمرکز محلی تولید نشان میدهند». لادوف گفت:«روستیخ با زمان همگام پیش میرود و پروژه AHL به یکی از چنین طرح ها مبدل گشته است».

یکی از مشخصات AHL — نوع- liteهلیکوپتر Mi-26 می باشد  که مطابق خواست چین مناسبتر شده است. وزن پروازی آن 7،38 تن، قدرت باربرداری — 15 تن، برد پرواز — 800 کیلومتر و سرعت اعظمی — 300 کیلومتر در ساعت می باشد.

بوگینسکی در مصاحبه با Defense News گفت:« در حال حاضر ما پروژه های زیادی پلان نموده ایم. ما سفارش های برای چند نوع Mi-26 برای کشورهای، مانند اردن و الجزایر داریم که نیازمندی های معین دارند. وزارت دفاع روسیه نیازمندی های خاص دارد». هولدینگ همچنان انواع زیادی هلیکوپتر های «Mi» و «کاموف» به بازارهای آسیایی عرضه میکند.

کلادوف گفت:« ما دورنمای عظیم مشاهده میکنیم و افزایش صادرات تکنالوژی های هلیکوپترسازی ملکی را به آسیای جنوب-شرقی انتظار داریم. روستیخ سفارشات حد اقل 70 هلیکوپتر ملکی به ارزش بیش از 500 میلیون دار از چین و کشورهای جنوب-شرقی آسیا دریافت کرده است».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала