یوناما از کاهش شکنجه در زندان های افغانستان خبر داد

© JAKیوناما از کاهش شکنجه در زندان های افغانستان خبر داد
یوناما از کاهش شکنجه در زندان های افغانستان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر سازمان ملل متحد در کابل می‌گوید که میزان شکنجه و بدرفتاری‌ها در بازداشت‌گاه‌های کشور از 39 درصد به 32 درصد کاهش یافته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر سازمان ملل متحد در کابل می‌گوید که پیشرفت امیدوار کننده‌ای در کاهش شکنجه و بدرفتاری‌ها در برابر افراد بازداشت شده در پیوند به منازعات مسلحانه، در زندان هایکشور به وجود آمده است.
در گزارش تازه‌ای که از سوی دفتر سازمان ملل متحد (یوناما) و دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد به نشر رسیده، آمده است که نزدیک به یک سوم بازداشت شده‌گان در پیوند به منازعات مسلحانه که با آن‌ها مصاحبه صورت گرفته است، گزارش‌های معتبر در مورد شکنجه شدن و بدرفتاری ارائه نموده‌اند، اما میزان شکنجه و بدرفتاری در مقایسه با سال‌های گذشته، کاهش یافته است.
در این گزارش که همزمان با اولین سال‌روز پیوستن افغانستان به پروتوکول اختیاری کنوانسیون منع شکنجه به نشر رسیده، آمده است که کاهش امیدوار کننده‌ای در شمار قضایای شکنجه که از سال 2016 به ثبت رسیده‌اند، به وجود آمده است.
یوناما می‌گوید که یافته‌های آنان نشان می‌دهند که حکومت افغانستان ازبهر از بین بردن شکنجه در بازداشت‌گاه‌ها اقداماتی را روی دست گرفته و این اقدامات نتایجی نیز در پی داشته‌اند.
یوناما با 618 تن بازداشت شده که از تاریخ 1 جنوری 2017 تا 31دسامبر 2018 در 77 بازداشت‌گاه در 28ولایت کشور در بازداشت به سر می‌برده‌اند، مصاحبه کرده است و نتایج این مصاحبه نشان می‌دهد که میزان شکنجه در برابر افراد بازداشت شده در پیوند به منازعات مسلحانه کاهش یافته است.
در مجموع در میان کسانی‌که در بازداشت نیروهای ملی دفاعی و امنیتی به سر می‌برند، براساس گزارش 32 درصد از وجود شکنجه و بدرفتاری گزارش داده‌اند که در مدت مشابه گزارش‌دهی قبلی 1 جنوری 2015 تا 31 دسامبر2016) این شمار 39 درصد بوده است. به ویژه این کاهش در سال 2018 بیشتر قابل توجه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала