سازندگان اصلی "استون هنج" معلوم شد

CC BY-SA 2.0 / Alex Ranaldi / Stonehengeسازندگان اصلی "استون هنج" معلوم شد
سازندگان اصلی   استون هنج  معلوم  شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از دانشمندان نتیجه‌گیری نمودند که سازندگان واقعی بنا های تاریخی و مرموز استون هنج، احتمال دارد که ساکنان بومی ترکیه معاصر بوده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه دیلی صباح ترکیه، مجموعه مرموز سنگی معروف استون هنج، که در دشتی در نزدیکی شهر سالزبری انگلیس واقع شده است، می تواند ، از جمله توسط ساکنان ترکیه بومی از منطقه آناتولی قدیم ساخته شده باشد.
محققین DNA جمعیت فعلی منطقه استون هنج را با DNA باقیمانده ها در جنوب آناتولی ترکیه مقایسه نموده و نتیجه گرفتند که حدود هشت هزار سال پیش مردم از منطقه آناتولی مدرن شروع به مهاجرت به سمت شمال غرب کردند.
گروهی ازاین افراد خواستا عزیمت به اروپای مرکزی بودند ، در حالی که شمار دیگر از طریق اسپانیا و پرتگال معاصر خود را به جزایر انگلستان رساندند. تجزیه و تحلیل بقایای ساکنان قدیم انگلیس و ساکنان شبه جزیره ایبرین نشان داد که ارتباط نزدیک میان آنها موجود بوده است.
فرض بر این است ساکنان آناتولی در حدود 4 هزار سال قبل از میلاد به جزایر انگلستان دسترسی پیدا کردند. آنها در آنجا به کشاورزی مشغول به فعالیت بودند، و احتمالا حدود 3200-3000 قبل از میلاد استون هنج را ساختند، اما هدف از ساخت این بنای مرموز، تا هنوز پرسشی است که نزد دانشمندان بدون پاسخ باقیمانده است.
استون‌هنج در جنوب انگلستان، قرار دارد و یکی از بناهای بزرگ سنگی است که توسط مردم باستان در اروپا ساخته شده‌است.
این بنا در دشت «سالزبری» انگلستان واقع شده و پس از مایل‎ها عبور از تپه و دشت در ییلاقات انگلیس، منظره این بنای غیر عادی و عجیب، انسان را به سکون و حیرت وا می‌دارد که چگونه در این بنا از تخته سنگ‌های بسیار بزرگ که ارتفاع هریک 6 متر و وزن هریک به حدود 50 تن می‎رسد، استفاده شده است.
نکته حیرت‎آور دیگر اینجاست که این تخته سنگ‎ها به صورت یک دایره متحدالمرکز در کنار یکدیگر قرار گرفته‎اند چنانکه برخی می‎گویند حرکت دادن سنگ‌های عظیم الجثه به محل استقرارشان، یک کار بسیار بزرگ بوده است.
یک مطالعه نشان می‎دهد که یک هزار نفر در مدت 3 هفته می‎توانستند فقط یک قطعه سنگی را به «استون هنج» حمل کنند که حتی با استفاده از چنین نیروی کار عظیمی، ساخت قسمت مرکزی بنا بیش از 10 سال طول می‌کشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала