رئیس‌جمهور سابق پرو خودکشی کرد

© Fotolia / Huebiخودکشی رئیس جمهور پرو
خودکشی رئیس جمهور پرو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور سابق پرو که به اتهام فساد مالی تحت پیگرد قرار داشت، پس از آنکه هنگام بازداشت توسط افسران پلیس در منزلش با گلوله به گردن خود شلیک کرد، در بیمارستان جان داد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی TeleSURاز خودکشی رئیس جمهور سابق پرو خبر داد.
 «آلن گارسیا» رئیس جمهور سابق پرو که دو دوره بر این این کشور حکومت کرد، هنگام بازداشت از سوی افسران پلیس با گلوله به گردن خود شلیک کرد.  

نیروهای پولیس برای دستگیری وی به جرم رشوه خواری وارد منزل گارسیا شده بودند. به دنبال این حادثه آلن گارسیا از منزلش واقع در «لیما» پایتخت پرو به بیمارستان «کاسیمیرو یولوا» انتقال داده شد. اما با وجود تلاش پزشکان برای نجات رئیس جمهور سابق، گارسیا در بیمارستان جان داد.
رئیس جمهور 69 ساله سابق پرو به اتهام پول شویی و رشوه گرفتن در ارتباط با یک شرکت ساختمانی برزیلی به نام «اودبرشت» تحت بازجویی قرار داشت و بارها منکر فساد مالی خود شده است.
پیشتر از «بحرانی بودن» وضعیت سلامتی گارسیا بعد از حادثه خودکشی خبر داده شد و گفته شد که وی تحت عمل جراحی قرار دارد.
گارسیا یک بار از خلال سال‌های 1985 تا 1990 و بار دیگر در سال‌های 2006 تا 2011 رئیس جمهور پرو بود. آلن گارسیا پس از آنکه به علت تحقیق درباره یک پرونده فساد مالی ممنوع الخروج شد، از اواسط ماه نوامبر سال گذشته به سفارت اروگوئه در لیما پناهنده شده است. تاباره وازکز، رئیس جمهور اروگوئه چند ماه پیش اعلام کرد: "پس از بررسی پرونده آلن گارسیا، درخواست پناهندگی وی را رد کردیم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала