سیگنال جنگی کیم جونگ اون به ترامپ

© AP Photo / AP Video/KRTسیگنال جنگی کیم جونگ اون به ترامپ
سیگنال جنگی کیم جونگ اون به ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی برای نخستین بار در سال جاری از یک پایگاه نظامی در این کشور دیدار به عمل آورده و بدین صورت پس از ناکام‌شدن مذاکرات واشنگتن - پیونگ یانگ، به امریکا از موضع محکم‌ترش سیگنال فرستاده است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه امریکایی The Wall Street Journalبا نشر یک مقاله از فرستادن سیگنال جنگی کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی به دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا خبر داده است.

قبل از این رسانه‌های دولتی کوریای شمالی گزارش داده بودند که کیم جونگ اون از پایگاه نظامی ۱۰۱۷ ارتش ملی کوریا دیدار به عمل آورده است. این در حالیست که کیم جونگ اون از ماه نومبر سال ۲۰۱۸ بدینسو به هیچ پایگاه نظامی نرفته بود. آنزمان وی برای نظارت از آزمایش جدیدترین تسلیحات به پایگاه نظامی رفته بود.

ساخت زیردریایی هسته ای 3 هزار تنی توسط کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
ساخت زیردریایی هسته ای 3 هزار تنی توسط کوریای شمالی

وال استریت ژورنال نوشته است که کارشناسان بازدید اخیر کیم جونگ اون از یک مرکز نظامی را به عنوان زنگ خطر به دولت ترامپ، ارزیابی کرده اند: اگر واشنگتن آماده نیست در راستای تحریم‌ها با ما کنار بیاید، پیونگ یانگ می‌تواند به مقابله برگردد".

مون سون موک، جنرال متقاعد کوریای جنوبی گفته است: "کیم جونگ اون دیدارهای بی‌معنی به عمل نمی‌آورد".

به گفته وی، دیدار وی از پایگاه نظامی ۱۰۱۷ می‌تواند سیگنال آماده‌باش نظامی چنانکه برای مردم کوریای شمالی، برای جهان بیرونی نیز باشد.

در حال حاضر مذاکرات دوجانبه امریکا و کوریای شمالی مبنی بر خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کوریا، به بن‌بست مواجه شده است.

در مقاله روزنامه امریکایی آمده است که در هفته جاری از فعالیت‌های جدید در پایگاه‌های هسته‌ای کوریای شمالی اطلاعات بدست آمده است که نشان‌دهنده ادامه این پایگاه‌ها می‌باشد، در حالیکه قبلاً کوریای شمالی وعده سپرده بود تا برنامه هسته‌ای را متوقف سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала