جان واکر "طالب امریکایی" در ماه آینده از زندان آزاد می‌شود

© Fotolia / ViewApartجان واکر "طالب امریکایی" در ماه آینده از زندان آزاد می‌شود
جان واکر طالب امریکایی در ماه آینده از زندان آزاد می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جان واکر لیند که به جرم همدستی با طالبان و کشتن شهروندان امریکا متهم است در سال ۲۰۰۱ میلادی در شهر مزار شریف افغانستان دستگیر شد و در ایالات متحده به بیست سال زندان محکوم گردید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی ان بی سی (NBC)، جان واکر لیند شهروند ۳۸ ساله ایالات متحده امریکا و مشهور به "طالب امریکایی" که در سال ۲۰۰۲ به همکاری با گروه طالبان اقرار نموده بود، حالا پس از سپری نمودن ۱۷ سال در زندان، به تاریخ ۲۳ ماه می سال جاری آزاد می‌شود.

وی در ۲۰ سالگی از یمن به افغانستان رفته و با گروه طالبان پیوسته بود.

دلیل آزادی قبل از وقت "طالب امریکایی" رفتار نیک وی در جریان سپری نمودن مدت حبس گفته شده است.

وی که به جرم همکاری با طالبان برای ۲۰ سال محکوم به حبس شده بود، با شرایط خاصی سه سال قبل از پوره‌شدن مدت حبسش آزاد می‌شود.

یک محکمه فدرالی در ویرجینیا فیصله نموده است که لیند حق دیدن ویدیوهای افراط گرایی را نداشته و برای داشتن یک دستگاه انترنت دار باید اجازه مسوولین دولتی را دریافت کند.

این در حالیست که در سال ۲۰۱۰ زمانی که جان واکر لیند خواستار اشتراک در نمازهای جماعت در زندان شده بود و از عدم اجازه برای وی اعتراض داشت.

وکلای حکومتی اعلام کرده بودند که رفتار جان واکر از سال ۲۰۰۷ تا به سال ۲۰۱۰ که در این زندان بود، باعث شده بود تا تحت شرایط قید گیرانه تری قرار گیرد و اجازه سهم گیری در نماز جماعت را همه روزه نداشته باشد. مسوولین حکومتی گفته بودند که جان واکر به زبان عربی اسلام افراطی را تبلیغ مینمود که کاملاً مطابق به تجویز گروه القاعده برای کسانی است که زندانی می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала