قطع روابط حکومت وفاق ملی لیبیا با فرانسه

© AP Photo / Mohamed Ben Khalifaطرابلس مرکز لیبیا
طرابلس مرکز لیبیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت داخله حکومت وفاق ملی لیبیا بخاطر حفتر همکاری با فرانسه را قطع کرد.

وزارت داخله دولت وفاق ملی لیبیا اعلام کرد که تمام همکاری با فرانسه را متوقف خواهد کرد و پاریس را متهم نموده است که از نیروهای خلیفه حفتر قوماندان اردوی ملی لیبیا حمایت می کند.
در سند منتشر شده در فیسبوک آمده است: "همکاری با فرانسه در توافقنامه های دو جانبه در عرصه امنیت، متوقف شده است."

ارتش تحت امر مارشال حفتر میدان هوایی طرابلس را تصرف کرد - اسپوتنیک افغانستان
پیشروی نیرو های ارتش حفتر به سمت طرابلس

تمرینات مشترک نیز که شامل توافقات بین دو کشور است، به تعویق افتاده است.
پیشتر در طرابلس، تظاهرات صورت گرفت که در آن از فرانسه خواستند تا از حمایت نیروهای حفتر که به طرابلس حمله دارد، منجمله از کمک تسلیحاتی امتناع ورزد.
مارشال حفتر که قوماندانی اردوی ملی لیبیا را به عهده دارد، در ابتدا بخشی از کشور را تحت کنترل خود داشت، در روز 4 اپریل به نیروهای خود دستور داد تا به طرابلس حمله کنند و مرکز لیبیا را از چنگ تروریستها آزاد کنند". به نوبۀ خود، نیروهای مسلح وفادار به حکومت در طرابلس اعلام کرد که عملیات "خشم ولکان" علیه نیروهای حفتر اعلام شده است.
وزارت امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه اظهار داشت که پاریس نگرانی خود را در مورد وضعیت فعلی لیبیا ابراز مینماید و فرانسه "مصمم به ادامه تلاش در کنار لیبیائی ها، شرکای اروپایی و همسایگان لیبیا برای یافتن راه حل هماهنگ برای این درگیری است."
پس از سرنگونی و قتل معمر قذافی رهبر لیبرال لیبیا در سال 2011، این کشور به مثابه کشور واحد ظهور نکرد. در حال حاضر دو قدرت در کشور حاکم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала