گزارش مولر درباره تبانی ترامپ با روسیه «بیستلر» شد

© AP Photo / Cliff Owenگزارش مولر درباره تبانی ترامپ با روسیه «بیستلر» شد
گزارش مولر درباره تبانی ترامپ با روسیه «بیستلر» شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش دادستان ویژه امریکا درباره تبانی رئیس جمهور امریکا با روسیه که در قالب یک کتاب به چاپ رسیده به پر فروش ترین کتاب امریکا تبدیل شد.
ترامپ: دخالت روسیه در انتخابات امریکا داستانی بیش نیست - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: دخالت روسیه در انتخابات امریکا داستانی بیش نیست

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه امریکایی The New York Times نوشت: گزارش نهایی رابرت مولر دادستان ویژه امریکا درباره تبانی دونالد ترامپ با روسیه برای نخستین بار در آمازون در رتبه پر فروش ترین کتاب ها قرار گرفت. قیمت یک کتاب کاغذی آن به 9.2 دالر (590) است.

این روزنامه می نویسد، که بسیاری از ناشران به دنبال انتشار این کتاب در اسرع وقت هستند. به طور خاص کتاب هایی با تحقیق درباره برنامه مولر را ناشران چون Skyhorse, Washington Post, Simon&Schuster, Melville House Books, Barnes&Noble и Times می خواهند به نشر برسانند.

این در حالیست، که دادستان ویژه از انتشار این کتاب هزینه ای دریافت نمی کند، زیرا طبق قوانین فدرال، اسناد آماده شده توسط دولت در دسترس عموم قرار دارند.

در همین حال، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در گزارش مولر هیچ سند و مدرکی درباره مداخله مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا نیامده است.

گئورگی بوریسینکو، مدیر بخش امریکای شمالی در وزارت خارجه روسیه در واکنش به این گزارش اعلام کرد: در این گزارش هیچ ادله‌ای مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا وجود ندارد. حتی یک سند هم در این باره وجود ندارد. مؤلفان این گزارش تأکید کرده‌اند که هیچ گونه سند و مدرکی در این باره ندارند.

یادآوری می کنیم، که در 18 اپریل، ویلیام بار دادستان کل ایالات متحده امریکا متن کامل گزارش مولر را درباره تبانی ترامپ با روسیه در انتخابات سال 2016 ارائه داد. نویسندگان در تحقیق شان به این نتیجه رسیده اند، که مسکو در انتخابات این کشور دخالت داشته اما دسته انتخاباتی ترامپ در این کار شرکت نداشته است.

این تحقیقات در پایان ماه مارچ به پایان رسید. مولر در این تحقیقات می خواست تبانی روسیه با ترامپ را روشن کند. کرملین و کاخ سفید همه اتهام ها را رد کردند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала