ممنوعیت راهپیمایی‌های همجنس‌گراها در پایتخت ترکیه لغو شد

© REUTERS / Jose Cabezasممنوعیت راهپیمایی‌های همجنس‌گراها در پایتخت ترکیه لغو شد
ممنوعیت راهپیمایی‌های همجنس‌گراها در پایتخت ترکیه لغو شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه فعالین ترکی که از حقوق همجنس‌گراها دفاع می‌کنند، پس از شکایت به محکمه ممنوعیت راهپیمایی‌های همجنس‌گراها در شهر انقره را لغو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان بین‌المللی دفاع از حقوق Amnesty International، با اعلام این خبر گفته است که ممنوعیت راهپیمایی‌های علنی همجنس‌گراها که از خزان سال ۲۰۱۷ بدینسو عملی می‌شد، لغو شده است. مقامات ترکی این ممنوعیت را به دلیل واکنش منفی شهروندان ترکیه به راهپیمایی‌های همجنسگراها، وضع کرده بودند.

ممنوع قرار دادن ازدواج همجنسگراها در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
ممنوع قرار دادن ازدواج همجنسگراها در امریکا

فوتیس فیلیپو، رئيس بخش اروپایی سازمان بین‌المللی دفاع از حقوق Amnesty International، از مقامات ترکیه خواسته است تا محدودیت‌های دیگر بر آزادی تجمعات را نیز که در پیوند به وضعیت اضطراری در سال ۲۰۱۶ وضع شده بودند، لغو نماید.گروه فعالین ترکی Kaos GL پس از درج شکایت به محکمه علیه این ممنوعیت، خواستار لغو آن شد. محکمه به تاریخ ۱۹ اپریل با اعلام اینکه دولت باید از تمام شهروندان حفاظت کند و آزادی برگزاری تجمعات صلح‌آمیز را فراهم کند، به نفع مدافعین حقوق فیصله اش را اعلام کرد.

وی در صفحه توییتر خویش نوشته است: "این یک روز عالی برای همجنس‌گراها در ترکیه بوده و پیروزی بزرگی برای مدافین حقوق همجنس‌گراها می‌باشد. عشق یکبار دیگر پیروز شد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала