افزایش شمارکشته شدگان انفجارهای سریلانکا

© REUTERS / Dinuka Liyanawatteسریلانکا
سریلانکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس آخرین آمار انفجارهای پیاپی سریلانکا شمار کشته شدگان این حادثات تروریتی به 290 کشته و بیش از 500 نفر زخمی رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک؛ به نقل از Hindustan Times آخرین آمار حاکی از آن است که بیش از 290 نفر در انفجارهای پیاپی روز گذشته (یکشنبه 21 اپریل) در سریلانکا جان خود را از دست دادند و بیش از 500 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از 290 نفر در انفجارهای پیاپی روز گذشته (یکشنبه اول ثور) در سریلانکا جان خود را از دست دادند و بیش از 500 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
در پی یک رشته بمب‌گذاری‌های مرگبار در روز یکشنبه در سریلانکا، دولت این کشور که در جست‌وجوی عاملان حملات است مقررات سراسری منع تردد اعلام کرده است. 

 

برج ایفل پاریس - اسپوتنیک افغانستان
خاموشی برج ایفل بخاطر کشته شدگان سریلانکا+عکس

پیشتر خبر داده شد که در هشت انفجاری که روز یکشنبه شماری از هتل‌های مجلل و مراسم عید پاک در کلیساها را هدف گرفت بیش از 263 نفر کشته و 452نفر دیگر مجروح شدند.
دولت هنوز این حملات را به گروه خاصی نسبت نداده است.
همزمان گزارش‌هایی از اعمال موقت محدودیت‌هایی بر شبکه‌های اجتماعی برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست وجود دارد.
فته می شود پیام‌رسان‌های پرطرفدار مثل "واتس اپ" و "فیسبوک" برای خیلی از کاربران در دسترس نیستند.
اواخر روز یکشنبه نیروی هوایی سریلانکا گفت که بمب‌های دست‌سازی را در نزدیکی فرودگاه اصلی کلمبو، پایتخت، یافته و خنثی کرده است. به گفته سخنگوی نیروهای هوایی، مقامات معتقدند این بمب در داخل ساخته شده است.
از سوی دیگر، سخنگوی پلیس سریلانکا اظهار کرد، تعداد قربانیان سلسله حملات تروریستی که کلیساها و هتل‌ها را در صبح روز یکشنبه همزمان با عید پاک هدف گرفت به 290 تن رسیده در حالی که تعداد زخمی‌ها 500 تن گزارش شده است.
بنابر اظهارات مقامات این کشور، پلیس 13 فرد مظنون به دست داشتن در انفجارهای خونبار روز یکشنبه را بازداشت کرده است.
به گفته پلیس، این 13 فرد بازداشت شده در دو مقر مختلف در کولومبو و اطراف آن بازداشت هستند.
مقامات دولتی اذعان کرده‌اند که اطلاعات قبلی درباره احتمال انجام حملاتی به کلیساها از سوی یک گروه اسلام‌گرای ناشناس داخلی در دست داشتند اما تدابیر کافی را در قبال آن لحاظ نکردند.
از سوی دیگر، مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا از وجود تعدادی شهروند امریکایی در بین کشته‌شدگان سلسله انفجارهای سریلانکا خبر داد اما به تعداد آنها اشاره نکرد. در حالیکه مقامات سریلانکا گفته‌اند تعداد کشته‌ شده‌های خارجی به 36 تن می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала