منبع: استخبارات هند از وقوع انفجار در کلیساهای سریلانکا خبر داشت

© AP Photo / Chamila Karunarathneمنبع: استخبارات هند از وقوع انفجار در کلیساهای سریلانکا خبر داشت
منبع: استخبارات هند از وقوع انفجار در کلیساهای سریلانکا خبر داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان‌های استخباراتی هند دو ساعت قبل از وقوع نخستین انفجار با مقامات سریلانکا تماس گرفته و از خطر وقوع انفجار در کلیسا خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی NDTV، مارشال ساراته فونسکا، وزیر توسعه منطقوی و فرمانده پیشین ارتش سریلانکا گفته است که انفجارهایی که روز ۲۱ اپریل در جریان مراسم تجلیل از عید پاک کاتولیک‌ها در چندین شهر سریلانکا انجام شدند، حد اقل در طول هفت یا هشت سال برای آنها آمادگی گرفته می‌شد.

مهاجمان حملات تروریستی سریلانکا اعضای یک خانواده بودند - اسپوتنیک افغانستان
مهاجمان حملات تروریستی سریلانکا اعضای یک خانواده بودند

همچنان این شبکه تلویزیونی به نقل از یک منبع اعلام کرده است که دو ساعت قبل از وقوع نخستین انفجار، سازمان‌های استخباراتی هندی با همکاران سریلانکایی شان تماس گرفته و از وجود خطر خبر دادند. به گفته منبع، هندی‌ها همچنان محل احتمالی انفجار را که کلیسا بود، نام بردند.

همچنان یک منبع دیگر گفته است که مقامات سریلانکا به تاریخ ۴ و ۲۰ اپریل هشدارهای امنیتی دریافت کرده بودند، تا هنوز هیچ مقام رسمی در این مورد ابراز نظر نکرده است.

روز یکشنبه، ۲۱ اپریل هشت انفجار در شهرهای مختلف سریلانکا در جریان تجلیل از مراسم مذهبی عید پاک کاتولیک‌ها، رخ داد که در نتیجه آن بیش از ۳۰۰ تن کشته و بیش از ۵۰۰ تن زخمی شدند.

کلیسای «سنت آنتونی» در پایتخت سریلانکا شهر کولمبو و همچنین کلیسای «کاتوواپیتیا» در «کاتانا» هدف انفجار قرار گرفت. بنا بر گفته پولیس سریلانکا، در هوتل «شانگری-لا» و «کینگبری» در پایتخت این کشور هم انفجارهایی صورت گرفته است.

گروه تروریستی داعش مسوولیت این حملات را به عهده گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала