خطرناک‌ترین تهدید برای بشریت

© Photo / Александр Натрускин / Александр Натрускинخطرناک‌ترین تهدید برای بشریت
خطرناک‌ترین تهدید برای بشریت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از بین رفتن بشریت به دلیل یک فاجعه زیست محیطی، تهدیدی جدی برای جهانیان نسبت به سلاح‌های اتمی است.

به گزارش اسپوتنیک، ویاچسلاو تربنیکف، جنرال ارتش و قهرمان روسیه، و رئیس پیشین بخش خدمات اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه معتقد است از بین رفتن بشریت به دلیل یک فاجعه زیست محیطی، خطرناک ترین تهدید برای جهانیان نسبت به سلاح‌های اتمی است.

این جنرال ارتش می‌گوید: «به عنوان یک ناظر، من به طور کلی مشکلات زیست محیطی را به عنوان تهدید واقعی برای بشریت می‌بینم، سلاح های اتمی یک تهدید است ولی این یک شخص است که اقدامات لازم برای کاهش این تهدید را انجام می‌دهد».

به گفته این جنرال روسی، خروج امریکا از معاهده منع راکت‌های میان برد «عدم تعمد» و نگران کننده است. اما فردا توافق‌های جدیدی خواهد به دست آمد.

وی افزود: «من بسیار نگران روابط بین هند و پاکستان استم، زیرا بستن آب بلوچستان پاکستان می‌تواند نقش بسیاز مخرب نسبت به چند بمب اتمی ایفا کند».

وی اضافه کرد زمانی که من با یک خانم از شرکت امریکایی (RAND) مصاحبه کردم، این خانم از من پرسید: آقای جنرال شما چه چیزی را خطرناک ترین تهدید برای جهانیان می‌نامید من پاسخ دادم: از بین رفتن بشریت به دلیل یک فاجعه زیست محیطی.

این جنرال روسی می‌گوید که باید نگاه دقیق به جلو داشته باشیم. اگر فقط از تهدیدات امروز می‌ترسیم، ما از تهدید وحشتناکی دست نخواهیم برد- نابودی بشریت زمانی که طبیعت تغییر کند و مردم نتواند زندگی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала