جان باختن ۴۰ هزار ونزوئلایی در نتیجه تحریمات امریکا

© AP Photo / Dolores Ochoaجان باختن ۴۰ هزار ونزوئلایی در نتیجه تحریمات امریکا
جان باختن ۴۰ هزار ونزوئلایی در نتیجه تحریمات امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اقتصاددان امریکایی میگوید که تحریمات ایالات متحده علیه ونزوئلا سبب مرگ دستکم ۴۰ هزار ونزوئلایی گردیده است.

به گزارش اسپوتنیک،جفری ساکس، اقتصاددان معروف امریکایی در مطالعه جدید خود ادعا میکند که طی دو سال گذشته دستکم ۴۰ هزار ونزوئلایی در نتیجه تحریمات واشنگتن علیه کاراکاس جان باخته اند.

مقاله علمی جفری ساکس از سوی مرکز مطالعات اقتصادی و سیاسی ایالات متحده منتشر گردیده است.

در این مقاله آمده است: «هدف تحریم های ایالات متحده از بین بردن اقتصاد ونزوئلا میباشد تا بتواند از این طریق رژیم این کشور را تغییر دهد. این یک سیاست بی فایده، بی رحمانه، غیر قانونی و ناکام است که به مردم ونزوئلا آسیب جدی وارد میکند. نتیجه تحریمات گسترده اقتصادی که از سوی دولت ترامپ از اگست سال ۲۰۱۷ علیه ونزوئلا اعمال شده اند، مرگ دستکم ۴۰ تن میباشد.»

به گفته جفری ساکس، تحریمات ایالات متحده، دسترسی به مواد غذایی و ادویه جات را کاهش داده اند، و سبب افزایش سطح بیماری و مرگ و میر در ونزوئلا گردیده اند.

بر بنیاد گزارش، حدود ۸۰ هزار ونزوئلایی که به ایدز مبتلا هستند از سال ۲۰۱۷ تداوی ضد ویروسی دریافت نکرده اند، افزون براین حدود ۴ میلیون ونزوئلایی از مرض شکر و فشار خون رنج میبرند و آنها نمیتوانند انسولین و سایر ادویه جات مورد نیاز خود را بدست بیاورند.

یادآوری میکنیم، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا ۲۳ جنوری در تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد.  

در عین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.  

ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала