اقرار آشکار امریکا به استفاده از جنگ افزار اتمی در صورت نیاز

© Photo / Pixabayاقرار آشکار امریکا به استفاده از جنگ افزار اتمی در صورت نیاز
اقرار آشکار امریکا به استفاده از جنگ افزار اتمی در صورت نیاز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وزیر دفاع امریکا به طور آشکار اقرار کرد که این کشور جنگ افزار های اتمی تولید کرد و در صورت نیاز از آنان استفاده خواهد کرد.
داد و ستد هسته ای جدید ترامپ با روسیه و چین - اسپوتنیک افغانستان
داد و ستد هسته ای جدید ترامپ با روسیه و چین

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران، پایگاه انترنتی کافکاسام (مرکز تحقیقات راهبردی قفقاز) نوشت: دیوید تراچتنبرگ، معاون وزیر دفاع امریکا در امور سیاستگذاری پنتاگون، طی اظهاراتی در موسسه بروکینگز اقرار کرد، که این کشور جنگ افزار های هسته‌ای تولید کرده است و در صورت نیاز از آنان استفاده می‌کند.

او گفت: امریکا از همه متحدان و شرکایش در سراسر جهان در برابر تهدیدات جنگ افزار های هسته‌ای یا در برابر تفکر استفاده از سلاح‌های اتمی پشتیبانی می‌کند و امریکا با چنین تهدیداتی مقابله می‌کند. امریکا سلاح‌های هسته‌ای از جمله سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی تولید کرده است و اراده بکارگیری آن‌ها را در صورت لزوم و در مکان‌های مناسب در اختیار دارد. امریکا سیاست بازدارندگی اتمی را در روابط خود با متحدان و شرکای و دوستان خود اجرا می‌کند و متعهد به افزایش توان بازدارندگی اتمی است.

معاون وزیر دفاع امریکا افزود: راهبرد روسیه و چین متکی بر بکارگیری یا عدم بکارگیری سلاح‌های اتمی امریکا تدوین شده است. امریکا در بودجه دفاعی ۲۰۲۰ خود، برای تعیین راهبرد هسته‌ای و قابلیت توسعه توان هسته‌ای و مشارکت اعضای ناتو در توانمندی سلاح‌های هسته‌ای و انتقال این سلاح‌ها به کشور‌های اروپایی ۲۵ میلیارد دالر بودجه در خواست کرده است. امریکا درباره استقرار سلاح‌های هسته‌ای با انگلیس و فرانسه که صاحب سلاح‌های اتمی هستند، هماهنگ عمل می‌کند.

تراچتنبرگ افزود: متحدان امریکا در اقیانوس هند و آرام به صورت روز افزون در معرض تهدیدات چین قرار گرفته اند. امریکا بدین سبب به روابط نزدیک خود با متحدانش در این منطقه ادامه می‌دهد.امریکا در ده سال اخیر در حال گسترش چتر امنیتی هسته ای در جهان است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала