سازمان های اطلاعاتی: ممکن داعش بر استراحتگاه ها حمله کند

© REUTERS / Dinuka Liyanawatteسازمان های اطلاعاتی: ممکن داعش بر استراحتگاه ها حمله کند
سازمان های اطلاعاتی: ممکن داعش بر استراحتگاه ها حمله کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی از منطقه های گردشگری جهان ممکن هدف حمله های جدیدی مانند حمله های سریلانکا باشند.
دو مظنون اصلی حملات تروریستی سریلانکا بازداشت و سه تن دیگر کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان
دو مظنون اصلی حملات تروریستی سریلانکا بازداشت و سه تن دیگر کشته شدند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Sunday Telegraph، برخی از منطقه های گردشگری جهان ممکن هدف حمله های جدیدی مانند حمله های عید پاک در سریلانکا باشند.
به گفته این روزنامه، پس از سرنگونی کامل داعش در سوریه و عراق، ستیزه جویانی که از خاورمیانه بیرون می شوند، بر روی سازماندهی حمله های تروریستی در استراحتگاه‌ها تمرکز می‌کنند. از هند و مالدیو، و همچنین مناطق گردشگری کنیا و تانزانیا به عنوان هدف های جدید این گروه برای حمله های تروریستی نام برده می شود.

به گفته منابع این روزنامه، سرنگونی داعش منجر به بروز مشکلات خاصی شده است. اگر پیش از این رهبران تروریست‌ها تلاش و زمان زیادی برای اداره دولت و ساماندهی زندگی در سرزمین‌های اشغال شده شان اختصاص می‌دادند، اکنون می‌توانند به طور کامل از این زمان برای سازماندهی انفجارها و حمله ها استفاده کنند.
در گزارش این روزنامه آمده است:- "خلافت نابود شده است، اما در آینده نزدیک ما می‌توانیم با مشکل جدیدی روبرو شویم، ستیزه جویان داعش در سراسر جهان پراکنده شده و به دنبال فرصتی برای ترتیب دادن حمله های تروریستی به منظور اعلام مجدد حضورشان هستند".
یادآوری می کنیم، که به تاریخ 21 اپریل هشت انفجار در مراسم عید پاک در سه کلیسای کاتولیک و سه هوتل در شهر کلمبو و انفجارهایی در برخی نقاط سریلانکا اتفاق افتاد. بر اساس آخرین اطلاعات، در این حوادث 290 نفر کشته و بیش از 500 نفر نیز زخمی شدند. در بین کشته شدگان علاوه بر شهروندان سریلانکا شماری از شهروندان خارجی نیز وجود داشت. دولت سریلانکا پس از این حادثه به مدت چندین ساعت مقررات منع عبور و مرور را در سراسر این کشور وضع کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیامی به مایتریپالا سیریسنا رئیس جمهور سریلانکا، ابراز تسلیت و همدردی خود را بیان نمود. مسئولیت این حادثه را گروه تروریستی داعش به عهده گرفته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала