اخراج رئیس زندان ترسناک گوانتانامو به دلیل بی کفایتی در وظیفه

© Sputnik / Denis Voroshilov گوانتانامو
گوانتانامو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس زندان ترسناک گوانتانامو به دلیل بی کفایتی و ازدست دادن اعتماد از وظیفه اخراج شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ABC News جنرال کاریج اس فالر، مسئول فرماندهی جنوب ارتش امریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جنرال جان سی رینگ، رئیس زندان گوانتانامو به دلیل «عدم کفایت» برای هدایت این زندان یا به عباره‌ای دیگر به دلیل "ازدست دادن اعتمادش در توانایی هدایت زندان" از سمتش اخراج شد.
پس از اخراج "سی رینگ" جنرال جان ف هاسی به طور موقت مسئول هدایت این زندان شد. 

ترامپ قصد بستن زندان گوانتانامو را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ قصد بستن زندان گوانتانامو را ندارد

سخنگوی فرماندهی جنوب امریکا در این مورد گفت: پس از یک تحقیق ماهانه در ماه مارچ امسال در مورد اخراج جنرال رینگ تصمیم گرفته شد.
جنرال رینگ، فرمانده سابق نیرو هوایی و هجدهمین رئیس زندان گوانتانامو بود که در اپریل سال 2018 در این پست انتصاب یافت و باید تا ماه جون امسال به کار خود ادامه می داد.
سخنگوی فرماندهی جنوب امریکا گفت، رینگ هفت هفته قبل از آنکه دوره خدمتش به پابیان برسد، از کار اخراج شد. وی گفت،پیشتر همه فرماندهان این زندان وظایف شان را به نحو شایسته به پایان رساندند.
گوانتانامو معروف از سال 2002 بازداشتگاه تروریست‌های بین المللی بوده است. نخستین زندانیان آن 20 تروریست از افغانستان بودند و پس از آن تروریست‌هایی از عراق، عربستان سعودی، یمن و دیگر کشور‌ها در آن شکنجه و زندانی شدند.
زندان گوانتانامو به دستور جورج بوش، رئیس جمهور پیشین امریکا ایجاد شد و زندانیان آن بدون توجه به قوانین کنوانسیون ژنو نگهداری می‌شدند. در سال 2009 باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا تلاش کرد این زندان را مسدود کند، اما این اقدام وی نیمه کاره رها شد.
در طولانی مدت، زندان گوانتانامو به بدرفتاری با زندانیان و شکنجه‌های منسوخ شده معروف بوده است. بسیاری از فعالان حقوق بشر و عموم مردم با برگزاری همایش‌هایی از اقدامات صورت گرفته در آن انتقاد کرده اند و خواستار بسته شدن آن هستند.
در حال حاضر، 41 نفر در گوانتانامو زندانی هستند و این زندان 1800 کارمندو سرباز دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала