سیاف: کسی بخواهد یا نخواهد صلح را آوردنی هستیم

© ARG - ارگ - FBسیاف در جرگه مشورتی صلح
سیاف در جرگه مشورتی صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالرب رسول سیاف که به عنوان رئیس جرگه مشورتی صلح تعیین شده است می گوید: "ما به مصالحه می روییم و اگر کسی بخواهد و یا نخواهد صلح را حتماً می‌آوریم".

به گزارش اسپوتنیک؛ استاد عبدالررب رسول سیاف رهبری جهادی که به پیشنهاد رئیس جمهور و با تایید اعضای جرگه به عنوان رئیس جرگه مشورتی صلح برگزیده شد در سخنرانی خود در مراسم افتتاح جرگه مشورتی و پس از گرینش گفت: "من از هیچ کس خود را برتر نمی‌دانم و به درایت همه اعضای مجلس احترام دارم؛ مساله صلح است و رد این مساله هم برای ما گران بود و صلح را عبادت می‌دانم و خدا کند که صلح در کشور ما تامین شود." 

او، صلح را برتر از نماز و روزه در اسلام خواند و افزود که دو چیزی که در شریعت حرام است، در بین مجلس "پُسپُسک و دروغ" است؛ اما در مورد صلح خداوند به همین هر دو حرام اجازه داده که حلال است.
آقای سیاف به مخالفان سیاسی جرگه نیز اشاره کرد و خطاب به اعضای جرگه گفت: "تشویش نداشته باشید اگر یکتعداد دوستان ما در جرگه اشتراک نکرده اند؛ بدانید که آنان یکی شان هم مخالف صلح نیستند شاید در اصول دیدگاه‌های متفاوتی دارند؛ اما هیچ کس مخالف اراده ملت ایستاد نمی‌شوند."
آقای سیاف خطاب به طالبان نیز گفت: "طالب باید بداند که هیچ کدام از روسای دولت ما برای آنان دشمن بیگانه خطاب نکرده‌اند؛ آغوش ملت باز است؛ آبرومندانه و با حفظ کرامت اسلامی و حاکمیت ملی افغانستان در آغوش ملت مسلمان و مجاهد خویش بیایند."
به گفته او، در بیرق طالبان هم کلمه توحید نوشته است و در بیرق دولت هم، هیچ تفاوتی در خواست وجود ندارد پس سر چه می‌جنگند؛ آنها به نام دین می‌جنگند و ما هم به نام دین دفاع می‌کنیم.
استاد سیاف، قانون اساسی را اسلامی ترین قانون اساسی در جهان خواند و گفت که اگر هرکس تعدیلاتی را نیاز می‌بینند باید از مجرای قانونی آن پیشنهاد شود.
آقای سیاف خطاب به پاکستان نیز گفت که سرخود دل بسوزانید نه سر افغانستان؛ زیرا یک افغانستان با ثبات و با امن به مراتب برای‌تان بهتر خواهد بود از افغانستان بی ثبات و نا امن. اگر افغانستان ناامن شود گسترش آتش آن، شما را هم می‌سوزاند.
جرگه در حالی کارش را آغاز می کند که از عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی تا شمار بسیار زیادی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به شمول محمد حنیف اتمر و گلبدین حکمتیار و بسیاری از متنفذان سرشناس منتقد حکومت آن را تحریم کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала