مرگ نا به هنگام یک جاسوس عرب در ترکیه

© AP Photo / Arne Dedert/dpaمرگ نا به هنگام یک جاسوس عرب در ترکیه
مرگ نا به هنگام یک جاسوس عرب در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جسد مردی اماراتی که به جرم جاسوسی در ترکیه زندانی بود، در یکی از محبس های این کشور پیدا شد.

 به گزارش اسپوتنیک؛ به نقل از "رویترز" فرد مظنون به جاسوسی به نام ذکی حسن ، هنگام حاضری صبحانه دیده شد، اما زمانی که نگهبانان محبس برای دادن صبحانه به اتاق او رفتند؛ مرد عرب را مرده پیدا نمودند. در ارتباط با مرگ اوکارشناسان پزشکی قانونی به زندان آمده و تحقیقات در رابطه آغاز شده است.
فرد مظنون به جاسوسی برای امارات متحده عربی در زندان ترکیه ممکن خودکشی کرده باشد.
این خبر در حالی اعلام شد که پیش ازاین یک مقام رسمی ترکیه اعلام کرده بود که این مرد همراه با یک تن دیگر پس از آنکه طی ماه جاری میلادی بازداشت شدند به جاسوسی برای امارات متحده عربی اعتراف کرده بودند.
این مقام ارشد ترکیه اعلام کرد انقره دو مامور اطلاعاتی امارات را به اتهام جاسوسی در استانبول بازداشت کرده است. این مقام ارشد گفت، در مورد اینکه یکی از دو مامور بازداشت شده امارات به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی، ارتباط دارد یا خیر، تحقیق می‌کند.
یکی از دو مظنون ماه اکتبر گذشته وارد ترکیه شد. این در حالی است که مظنون دیگر مدتی بعد برای کمک به همکارش وارد ترکیه شد.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست ، روز دوم اکتبر سال 2018، به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه رفت ولی از آنجا خارج نشد.
عربستان در روزهای نخست نشر خبر«قتل جمال خاشقجی» انجام جنایت را شدیدا تکذیب می‌کرد، اما سرانجام بعد از 17 روز، با اعتراف به کشته شدن او، این قتل را کار «یک تیم خودسر» و بر اثر «یک مشاجره ناخواسته» نامید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала