پنتاگون در انتظار افزایش پایگاه های نظامی چین در جهان

© Photo / Public domain پنتاگون در انتظار افزایش پایگاه های نظامی چین در جهان
پنتاگون در انتظار افزایش پایگاه های نظامی چین در جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا در انتظار افزایش شمار پایگاه های نظامی چین در بیرون از این کشور است.
پنتاگون: امریکا برای جنگ با روسیه و چین آماده نیست - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون: امریکا برای جنگ با روسیه و چین آماده نیست

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع امریکا در پیوند با طرح هایی همچون «یک کمربند، یک راه» در انتظار افزایش شمار پایگاه های نظامی چین در جهان در بیرون از این کشور است.

پنتاگون در گزارش 136 صفحه ای سالانه اش از پیشرفت نظامی چین و گسترش نفوذ پکن در صحنه جهانی خبر داده است.

در گزارش پنتاگون آمده است: —"رهبران چین از افزایش روزافزون وزن و اعتبار اقتصادی، دیپلماتیک و نظامی این کشور برای برقراری سیادت خود در منطقه و گسترش نفوذ بین المللی پکن استفاده می کنند".

وزارت دفاع امریکا بر این باور است، که پیشبرد طرح هایی همچون «یک کمربند، یک راه» ضرورت افزایش شمار پایگاه های نظامی چین در جهان برای تامین امنیت در مسیر اجرای طرح های گسترده پکن را به وجود خواهد آورد.

در گزارش پنتاگون خاطرنشان شده است:- " چین برای ایجاد پایگاه های نظامی بیشتر در کشورهایی همچون پاکستان تلاش خواهد کرد که با آن دارای پیوندهای دوستانه دیرینه و منافع راهبردی مشترک دارد".

پنتاگون همچنین پکن را به اجرای عملیات تاثیر گذاری بر رسانه ها، کارآفرینان و محافل علمی و سیاسی امریکا و دیگر کشورها و همچنین موسسات بین المللی در راستای نیل به هدف های راهبردی اش در زمینه های نظامی و امنیتی متهم کرد.

یادآور می کنیم، که طرح راه ابریشم جدید یا طرح یک کمربند و یک جاده، یک طرح سرمایه‌گذاری در زیربناهای اقتصادی بیش از 60 کشور آسیای مرکزی اروپا و افریقا است که توسعهٔ دو مسیر تجاری «کمربند اقتصادی راه ابریشم» و «راه ابریشم دریایی» را در نظر می گیرد. این طرح در سال 2013 میلادی توسط چین ارائه شده‌ است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала