نخستین روش های حفاظت در برابر بیماری های قلبی و سرطان

© Fotolia / JPC-PRODنخستین روش های حفاظت در برابر بیماری های قلبی و سرطان
نخستین روش های حفاظت در برابر بیماری های قلبی و سرطان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان روش های را نام بردند که با درنظرداشت آنها خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان کاهش می یابد

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان در چارچوب کنگره ملی قلب و عروق اروپا (ESC) EuroHeartCare-2019، اظهار داشتند که خطر ابتلا به فشار خون بالا در افراد معتاد به کشیدن سگرت بیشتر وجود دارد.
دریک مطالعه بزرگ مقیاس جدید که ارتباط بین سیگار کشیدن و فشار خون شریانی را ارزیابی می کرد، بیش از 130 هزار نفر میان سنین 35 سال شرکت نمودند.
پروفسور بنگ جین کیم از دانشگاه « Sungkyunkwan » سئول گفت: "برای محافظت در مقابل فشار خون بالا، لازم است که نه تنها مصرف غیرفعال سگرت کاهش داده شود، بلکه به طور کامل از بودن در محوطه دود سگرت جلوگیری شود".  

آزمایش موفقانه واکسین سرطان در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش موفقانه واکسین سرطان در امریکا

سگرتی های غیر فعال کسانی اند که دود سگرت ایجاد شده توسط دیگران را تنفس می کنند.
او توضیح داد که سیگار کشیدن منفعل در خانه یا محل کار با افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا 13 درصد همراه است. زندگی با یک سیگاری در یک آپارتمان به مدت 20 سال، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را 15 در صد افزایش می دهد. اغلب موارد (تقریبا 28 در صد موارد) افراد مبتلا به فشار خون بالا کسانی هستند که دود ایجاد شده توسط دیگران را در خانه و یا محل کار استنشاق می کنند.
این متخصص قلب و عروق افزود: افرادی که دود سیگار ایجاد شده افراد دیگر را استنشاق می کنند موجب بروز درد سینه در بیماران عروق کرونر شده یا بیماری های ریوی را تشدید می کند.
در همین حال، کارشناسان کالج شاهی لندن گفته اند امروزه یکی از سخت ترین روش های تشخیص انواع سرطان، سرطان ریه در افراد غیر سیگاری است. سیگار کشیدن منفعل یکی از علل اصلی ابتلا به سرطان در افرادی است که از شیوه زندگی سالم پیروی می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала