کاهش بودجه چهار انتخابات پیش‌رو

© Photo / I E C A / I E C Aکمیسیون مستقل انتخابات
کمیسیون مستقل انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بودجه چهار انتخابات پیش‌رو از 207 میلیون دالر به 166 میلیون دالر کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، مسوولان در کمیسیون مستقل انتخابات با ابراز این مطلب به طلوع نیوز می‌گویند که حکومت 132 میلیون دالر بودجه انتخابات را به این کمیسیون می‌پردازد.
بودجه انتخابات اساس برنامه‌های عملیاتی کمیسیون مستقل انتخابات را تشکیل می‌دهد، کمیسیون انتخابات پیش از این ۲۰۷ میلیون دالر را که شامل بودجه کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی، خریداری حدود پانزده‌هزار دستگاه بایومتریک و بودجه آگاهی‌عامه برای برگزاری چهار انتخابات پیش‌رو تخمین کرده بود.
در همین حال کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید که بیش از 80 در صد کار روی نخستین برگه‌های نتایج انتخابات مجلس نمایندگان کابل پایان یافته است و فردا برای تطبیق به کمیسیون انتخابات تسلیم داده خواهند شد.
اما نهاد های ناظر بر روند انتخابات تاکید می ورزند که حکومت بدون حمایت جامعه جهانی قادر به پرداخت بودجه چهار انتخابات پیشرو نخواهد بود.
نعیم ایوب زاده، رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان میگوید: "این مساله واقعیت ندارد که وزارت مالیه بودجه را پرداخت می کند چون حکومت این قدر بودجه ندارد."
همچنان، به باور نهاد های ناظر بررسی نخستین برگه های نتایج ولایت کابل از سوی کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی راه رسیدن به نتیجه مطلوب نخواهد بود.
با آنکه حدود ده روز پیش دور هفدهم کاری شورای ملی از سوی رییس جمهور گشایش یافت اما تاحال هم نتیجه نهایی انتخابات مجلس نمایندگان کابل اعلام نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала