تهدید ایران با اعزام کشتی هواپیمابر امریکایی در خاور میانه

© Photo / Public domain/United States Navy Авианосец США «Авраам Линкольн»
Авианосец США «Авраам Линкольн» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده در حال اعزام کشتی هواپیمابر "لینکلن" و شماری بمب‌افکن به خاورمیانه است. به گفته مشاور امنیت ملی امریکا، این اقدام پیام روشنی برای ایران دارد.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده امریکا اعلام کرد که قرار است کشتی هواپیمابر "یو اس ‌اس آبراهام لینکتن" و شماری بمب‌افکن به منطقه تحت نظارت فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) اعزام شوند. این منطقه از سوریه تا پاکستان را در بر می‌گیرد.
در بیانیه مشاور امنیت ملی امریکا آمده است که این اقدام واکنشی به "رفتارهای نگران کننده و تنش‌برانگیز" ایران است. او اظهار داشت که واشنتگتن از این طریق به ایران نشان می‌دهد که «با هر گونه حمله به منافع ایالات متحده یا هم‌پیمانان آن به شدیدترین شکل برخورد خواهد شد».
در ادامه بیانیه بولتون ضمن بیان اینکه امریکا قصد جنگ با ایران را ندارد تصریح شده است: «ما کاملا آماده پاسخ به هرگونه حمله‌ای از جانب گروه های نیابتی یا سپاه پاسداران یا نیروهای نظامی متعارف (ایران) هستیم.»
گفتنی است که در تاریخ 8 آپریل، ایران در پاسخ به اقدام امریکا به قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی خارجی، سنتکام و فرماندهان آن را تروریست اعلام کرد.
البته این نخستین بار نیست که آبراهام لینکلن به منطقه می‌‏آید حال آنکه همزمان با تشدید تنش‏‌های واشنگتن- تهران، این اقدام ابزار فشار برای اعمال جنگ روانی علیه ایران محسوب می‌شود.
این در حالی است که همزمان، برخی رسانه‌ها از احتمال اعمال تحریم بر بخش دیگری از اقتصاد ایران خبر می‏‌دهند تا بر موج فشارها افزوده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала