بی اعتمادی آلمان به قدرت هواپیمابر های امریکایی

© Photo / Public domain/United States Navy کشتی جنگی امریکایی
کشتی جنگی امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه نگار آلمانی اعزام کشتی های هواپیمابر ایالات متحده امریکا به سواحل ایران را مورد سوال قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، لورنزهیمیکر، روزنامه نگار آلمانی در مقاله‌خود در نشریه Frankfurter Allgemeine، توانایی ایالات متحده برای نمایش قدرت خود به کمک اعزام کشتی جنگی برای تهدید به سواحل ایران ابراز تردید نمود.
روزنامه نگار دراین مقاله پرسشی را مطرح کرده می نویسد: آیا کشتی های هواپیمابر امریکایی در سواحل خاور میانه "دروغ یکصد هزارم" امریکایی و اغراق در نمایش قدرت نیست؟
"او در ادمه می گوید: اگر چه قدرت و توان جنگی گروه کشتی های هواپیمابر امریکایی مورد شک و تردید نیست و اینجا هیچگونه پرسشی در مورد آنها وجود ندارد، آما آیا جان بولتون — مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ تصور می کند که با این کار می تواند ایران را تهدید کند و این کشور را تحت تأثیر قرار دهد.  

کشتی های طیاره بردار امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
ورود کشتی های جنگی امریکا به آبهای مورد مناقشه چین جنوبی

به گفته هیمیکر؛ در گذشته نیز مواردی وجود داشت که کشتی های هواپیمابر امریکایی پس از اظهارات "قدرت نمایی های دولت ترامپ" در عمل، کار داده نتوانسته اند.
پیشتر در تاریخ 6 می "ماه جاری" جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده امریکا اعلام کرد که قرار است کشتی هواپیمابر "یو اس ‌اس آبراهام لینکلن" و شماری بمب‌افکن به منطقه تحت نظارت فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) اعزام شوند. این منطقه از سوریه تا پاکستان را در بر می‌گیرد.
در بیانیه مشاور امنیت ملی امریکا آمده است که این اقدام واکنشی به "رفتارهای نگران کننده و تنش‌برانگیز" ایران است. او اظهار داشت که واشنتگتن از این طریق به ایران نشان می‌دهد که «با هر گونه حمله به منافع ایالات متحده یا هم‌پیمانان آن به شدیدترین شکل برخورد خواهد شد.
البته این نخستین بار نیست که آبراهام لینکلن به منطقه می‌‏آید حال آنکه همزمان با تشدید تنش‏‌های واشنگتن- تهران، این اقدام ابزار فشار برای اعمال جنگ روانی علیه ایران محسوب می‌شود.
این در حالی است که همزمان، برخی رسانه‌ها از احتمال اعمال تحریم بر بخش دیگری از اقتصاد ایران خبر می‏‌دهند تا بر موج فشارها افزوده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала