خوش خدمتی اسرائیل به امریکا علیه ایران

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اسرائیل
اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسرائیل در مورد آمادگی "توطئه" در ایران به ایالات متحده هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Axious اسرائیل اطلاعاتی را در خصوص تدارکات ایران برای حمله احتمالی در خلیج فارس به ایالات متحده امریکا ارائه داد. به گفته دولت اسرائیل، اطلاعات مربوط به اینکه تهران قصد دارد منافع امریکا را با خطر مواجه کند، به کاخ سفید ارسال شد.
نشریه می نویسد: "درجه حرارت در ایران به دلیل فشار از سوی ایالات متحده امریکا روبه افزایش است، و همین امر باعث شد که جان بولتون، مشاور امنیت ملی امریکا اقدام به اعزام هواپیمابر های امریکایی در سواحل ایران کرد.
با این حال بولتون تأکید می کند که "کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست، اما آماده دادن هر گونه پاسخ به حمله از سوی سازمان های مرتبط با ایران است."
افزون بر آن، حضور کشتی های جنگی امریکایی در نزدیکی سواحل ایران « استثنا نبوده بلکه اکنون به یک اصل» مبدل شده. کشتی هواپیمابر«ابراهام لینکلن» نیز بسوی شبه جزیره عربی اعزام شده بود.
اخیرا کاخ سفید اعلام کرده بود استقرار کشتی هواپیمابر «یو اس اس آبراهام لینکلن» در خلیج «پیامی روشن» به تهران به دلیل وجود «هشدارهایی نگران کننده» است.
از سویی پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع امریکا نیز اعلام کرد که فرمان استقرار کشتی هواپیمابر و بمب افکن ها در خاورمیانه «موضع گیری جدید نیروها در واکنش به وجود نشانه های از تهدید جدی از سوی ایران است».
مایک پومپئو وزیر امور خارجه امریکا هم گفت که واشنگتن، فعالیت‌هایی ایران را رصد کرده که به معنی تشدید تنش است. او هشدار داد که هرگونه تعرض به منافع امریکا یا متحدانش «واکنشی سخت خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала