ریاست اجرائیه: طالبان مقصر به درازا کشیدن گفتگو های صلح هستند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر تماس های روسیه با «طالبان» به نفع امریکا است
تماس های روسیه با «طالبان» به نفع امریکا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی، طالبان را مقصر به درازا کشانیده شدن گفت‌وگوها با امریکا در قطر می داند.

 به گزارش اسپوتنیک، بیش تر از هفت ماه از آغاز تلاش‌های زلمی خلیل‌زاد در کار گفت‌وگوها با طالبان می گذرد، اما در این مدت دو طرف روی هیچ موردی به یک توافق نهایی نرسیده اند.
ریاست اجراییه می‌گوید که به اراده سیاسی طالبان در گفت‌وگوهای صلح شک وجود دارد و از همین رو این گروه نه به آتش‌بس و نه هم به گفت‌وگوها میان افغانان علاقمند هستند.
اما منابع آگاه از گفت‌وگوها در قطر می‌گویند که ششمین دور گفت‌وگوها میان نماینده‌گان طالبان و امریکا در قطر با یک توافق در باره موضوعات مهم به پایان خواهد رسید. 

زلمی خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان
گفتگوی خلیلزاد و وزیر خارجه هند درباره روند صلح افغانستان

بیش تر از هفت ماه از آغاز تلاش‌های زلمی خلیل‌زاد در کار گفت‌وگوها با طالبان می گذرد، اما در این مدت دو طرف روی هیچ موردی به یک توافق نهایی نرسیده اند.
حکومت وحدت ملی طالبان را برای به درازا کشانیده شدن این گفت و گو ها و ادامه جنگ در کشور متهم می سازد.
فریدون خوزون- معاون سخن‌گوی ریاست اجراییه در یک گفتگو با رسانه ها ابراز داشت:«ما به اراده طالبان شک داریم به این دلیل که آنان نه به آتش بس حاضر می شوند و نه هم به گفت‌وگوهای بین الافغانی حاضر می شوند.»
طالبان می‌گویند که پس از توافق با امریکا در باره بیرون شدن نیروهای خارجی افغانستان و این که افغانستان پس از یک توافق صلح با طالبان به کشورهای دیگر تهدیدی نباشد، در باره آتش بس با گروه های داخلی افغانستان بحث خواهند کرد، اما امریکا می‌گوید تا هنگامی که آتش‌بس و آغاز گفت‌وگوها میان افغانان نیز در این گفت‌وگوها نهایی نشوند، هیچ چیزی نهایی نخواهد بود.
امروز پنجمین روز است که نماینده گان امریکا و طالبان در قطر گفت‌وگو می‌کنند و منابع آگاه از پیامدهای این گفت‌وگوها خوشبین به نظر می رسند.
آقای خلیل‌زاد به روز دوشنبه با مقام‌های هندی نیز دیداری داشت، اما به روز سه شنبه برای ادامه ششمین دور از گفت‌وگوهایش دوباره به قطر رفته است و در این دور از گفت‌وگوها موضوع آتش بس و آغاز گفت‌وگوها میان افغانان نیز مشمول بحث ها میان دو طرف شده است و روشن هم نیست که در این دور، روی این دو مورد هم فیصله نهایی خواهد شد؟

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала