«فروپاشی دوستی» میان امریکا و آلمان

© AFP 2023 / Daniel Roland«فروپاشی دوستی» میان امریکا و آلمان
«فروپاشی دوستی» میان امریکا و آلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه آلمانی نوشت که لغو سفر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده به آلمان، به معنی درهم شکستن روابط دوستی میان برلین و واشنگتن است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه « Suddeutsche Zeitung» آلمان در مقاله‌ای با اشاره به لغو دیدار از پیش برنامه ریزی شده مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، آن را نشانه‌ای از شکاف در روابط دو جانبه برلین و واشنگتن و فروپاشی دوستی میان این دو کشور عنوان نمود. 

واکنش ونزوئلا به سخنان پمپئو درباره تلاش مادورو برای فرار از کشور - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ونزوئلا به اظهارات پمپئو درباره تلاش مادورو برای فرار از کشور

روزنامه آلمانی نوشت: پیمان‌های بین المللی اکنون برای ترامپ اهمیت کمتری دارند. در بسیاری از موارد امریکا دیگر به عنوان یک متحد حضور ندارد بلکه یک طرف متخاصم است. این حالت در مورد توافق آب و هوایی پاریس و مهمتر از آن توافق هسته‌ای ایران دیده می‌شود. با این حال نویسنده این مقاله یادآور شد دو کشور منافع مشترک بسیاری دارند و ابراز امیدواری کرد با پایان حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید روابط میان دو کشور در آینده بهبود یابد.
این روزنامه آلمانی در مقاله خود نوشت خیلی مشکل است برای لغو ناگهانی دیدار پمپئو و مرکل بهانه‌ای پیدا کرد. در دنیای دیپلماسی بدرفتاری‌های وجود دارد از جمله از دست دادن یک نشست بین المللی مهم به عنوان وزیر خارجه و توهین (به دیگران) و در این راستا به اعلام لغو دیدار با مرکل و هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان تنها چند ساعت پیش از برگزاری این نشست‌ها از سوی پمپئو اشاره کرد.
نویسنده این مقاله یادآور شد: آنچه به عنوان روابط دوستانه امریکا و آلمان پیشتر مورد ستایش قرار می‌گرفت، دو سال پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی امریکا از هم پاشیده شده است.
بنابر گزارش این روزنامه ، سیاست خارجی امریکا در تلاش برای حداکثرسازی حمایت از منافع خود در مقابل متحدانش نه با یک دیپلماسی هوشمندانه بلکه با سیاست‌های وحشیانه است که اروپایی‌ها و بویژه آلمان در مناقشات با واشنگتن بر سر میزان تعرفه‌ها آن را تجربه کردند.
شایان ذکر است، روز گذشته وزیر خارجه امریکا در یک اقدامی غیرمنتظره و غیرمعمول سفر خود به آلمان و دیدار با آنگلا مرکل را به طور ناگهانی لغو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала