اعزام بمب افکن های استراتژیک B-52H امریکا به خلیج فارس

© Courtesy of US Pacific Air Forcesاعزام بمب افکن های استراتژیک B-52H امریکا در خلیج فارس
اعزام بمب افکن های استراتژیک B-52H امریکا در خلیج فارس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا بمب افکن های استراتژیک B-52H خود را به منطقه خلیج فارس اعزام نمود.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه به اینترفاکس خبرداد که در زمینه تهدیدهای امریکا علیه ایران، روز چهارشنبه پنتاگون دو فروند بمب افکن استراتفور B-52H استراتژیک به پایگاه هوایی الحدید قطر اعزام کرد.
بر اساس اطلاعات، بمب افکن های امریکایی قادر به حمل راکتهای کروز دوربُرد "تام هاوک" از پایگاه هوایی Barksdale از ایالت (لوئیزیانا) پرواز کرد و در نزدیکی انگلستان، توسط هواپیمای تانکر امریکایی که از پایگاه هوایی میدل هنان انگلستان به پرواز درآمد، در هوا مواد سوخت مورد نیاز را گرفتند.  

پیشتریک منبع در وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) اعلام کرد که، چهار بمب‌افکن B-52H نیروی هوایی امریکا به منطقه خلیج فارس اعزام خواهند شد تا با هرگونه اقدامی خصمانه مقابله نموده و حمایت از منافع امریکا را انجام دهند.
اخیرا جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده اخیرا کاخ سفید اعلام کرده بود استقرار کشتی هواپیمابر «یو اس اس آبراهام لینکلن» در خلیج «پیامی روشن» به تهران به دلیل وجود «هشدارهایی نگران کننده» است.
از سویی پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع امریکا نیز اعلام کرد که فرمان استقرار کشتی هواپیمابر و بمب افکن ها در خاورمیانه «موضع گیری جدید نیروها در واکنش به وجود نشانه های از تهدید جدی از سوی ایران است».
مایک پومپئو وزیر امور خارجه امریکا هم گفت که واشنگتن، فعالیت‌هایی ایران را رصد کرده که به معنی تشدید تنش است. او هشدار داد که هرگونه تعرض به منافع امریکا یا متحدانش «واکنشی سخت خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала