امریکا برای پاسخ به تهدید ایران منابع اضافی نظامی را به خاورمیانه می‌فرستد

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaامریکا برای پاسخ به تهدید ایران منابع اضافی نظامی را به خاورمیانه می‌فرستد
امریکا برای پاسخ به تهدید ایران منابع اضافی نظامی را به خاورمیانه می‌فرستد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واشنگتن قصد دارد به بهانه تهدید اعلام شده از ایران منابع اضافی نظامی را به خاورمیانه بفرستد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل آسوشیتد پرس، بر اساس منابع، ایالات متحده امریکا در حال آماده سازی برای انتقال بمب افکن‌های اضافی و همچنان احتمال نصب سیستم‌های دفاع هوایی (Patriot) در منطقه نیز می‌رود.

هنوز تصمیم نهایی برای انتقال سیستم‌های دفاع هوایی گرفته نشده است به گفته این آژانس بستگی به این دارد که ایران گام‌هایی را برای کاهش تنش بردارد یا خیر.

پنتاگون: ایران قصد حمله به نیروهای امریکایی را دارد - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون: ایران قصد حمله به نیروهای امریکایی را دارد

همچنان اشاره شده است که تهدید‌ها شامل پرتاب راکت‌های ایران از دریا است. هنوز مشخص نست که امریکا در کدام کشورها می‌توانند سیستم‌های دفاع هوایی خود را مستقر کند.

پیش از این، بیانیۀ در روز سه شنبه منتشر شد که مرکز نیروهای مسلح آمریکا (سنت کام)، ایالات متحده آمریکا «شواهد واضحی» دریافت کرده است که ایران آماده حمله احتمالی به نیروهای امریکایی مستقر در خاورمیانه است.

اخیرا جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده اخیرا کاخ سفید اعلام کرده بود استقرار کشتی طیاره‌بر «یو اس اس آبراهام لینکلن» در خلیج «پیامی روشن» به تهران به دلیل وجود «هشدارهایی نگران کننده» است.

از سویی پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع امریکا نیز اعلام کرد که فرمان استقرار کشتی طیاره‌بر و بمب افکن ها در خاورمیانه «موضع گیری جدید نیروها در واکنش به وجود نشانه های از تهدید جدی از سوی ایران است».

مایک پومپئو وزیر امور خارجه امریکا هم گفت که واشنگتن، فعالیت‌هایی ایران را رصد کرده که به معنی تشدید تنش است. او هشدار داد که هرگونه تعرض به منافع امریکا یا متحدانش «واکنشی سخت خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала