واکنش "روسیا سیگودنیا" به لت و کوب خبرنگار اسپوتنیک در سودان

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش "روسیا سیگودنیا" به لت و کوب خبرنگار اسپوتنیک در سودان
واکنش روسیا سیگودنیا به لت و کوب خبرنگار اسپوتنیک در سودان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آژانس اطلاعاتی "روسیا سیگودنیا" از مقامات سودان خواسته است تا تحقیقات کامل درمورد حادثه لت و کوب خبرنگار آژانس اسپوتنیک توسط نیروهای پولیس نظامی این کشور، را انجام دهند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی آژانس اطلاعاتی بین‌المللی "روسیا سیگودنیا" با نشر یک خبرنامه اعلام داشته است: "متاسفانه که شاهد موارد استفاده از زور از جانب ارگان‌های مجری قانون در مقابل خبرنگاران بوده ایم. به تاریخ اول می پولیس خبرنگار ریانووستی را در پاریس لت و کوب کرد، و امروز در جریان انجام مسوولیت‌های کاری همکاری ما در سودان از جانب پولیس آسیب دید. وی به نیروهای پولیس گفت که او وضعیت در خرتوم را پوشش می‌دهد، اما نیروهای پولیس نظامی وی را با باتوم‌ها زدند و تلفونش را شکستند".

لت و کوب خبرنگار اسپوتنیک توسط پولیس نظامی سودان - اسپوتنیک افغانستان
لت و کوب خبرنگار اسپوتنیک توسط پولیس نظامی سودان

قب از این محمد الفاتح، خبرنگار آژانس خبری اسپوتنیک می‌گوید هنگامی که وی وضعیت در خرتوم را پوشش می‌داد و از برکناری موانع در پل نیمر گزارش تهیه می‌کرد، نیروهای پولیس نظامی که بخشی از نیروهای واکنش سریع است بالای وی حمله نمودند و با باتوم ضربات متعدد به سر و پشت وی وارد نمودند.

الفاتح گفت: "روز چهارشنبه، هنگامی که وضعیت در سرک‌های خرتوم را پوشش می‌دادم ساعت ۱۴:۳۰ پولیس نظامی در مرکز پل «ماکم نیمر» با باتوم به سر و بدنم زدند. این نیروها موانع را از پل نیمر بر می‌داشتند".

به گفته وی، یکی از سربازان به زور از دست وی تلفون را گرفت و به زمین زد و شکست. این خبرنگار افزود: "گروه دیگر پنج نفری نظامیان با وجودی که من گفتم که خبرنگار هستم و وضعیت را پوشش خبری می‌دهم، با باتوم‌ها به سر و بدنم زدند".

قابل ذکر است که به تاریخ ۱۱ اپریل به دلیل تظاهرات مردمی در سودان، کودتای نظامی رخ داد. عمر البشیر، رئيس جمهور پیشین سودان از مقامش برکنار شد و ارتش ملی سودان مسوولیت ادارهٔ کشور را به دست گرفت.

حکومت موقت نظامی وعده سپرده است که تا دو سال قدرت را به حکومت ملکی انتقال می‌دهد، اما تظاهرکنندگان آرام نگرفته اند و به تظاهرات شان ادامه می‌دهند، آنها خواستار انتقال فوری قدرت به حکومت ملکی می‌باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала