فرستادن دستکم هفت ناو امریکایی به خلیج فارس

© Photo / Public domain/United States Navy فرستادن دستکم هفت ناو امریکایی به خلیج فارس
فرستادن دستکم هفت ناو امریکایی به خلیج فارس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا دستکم هفت ناو جنگی را به رهبریت ناوهواپیمابر ابراهام لینکلن در خلیج فارس و در نزدیکی آن جا به جا کرده است.
ترامپ: امریکا به جنگ با ایران تمایل ندارد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: امریکا به جنگ با ایران تمایل ندارد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری انستیتوت نیروی دریایی امریکا (USNI News)، تا به حال دو ناوشکن از نوع Arleigh Burke با سامانه های راکتی هدایت شونده McFaul و Gonzalez که هرکدام از آنها می تواند تا 90 راکت کروز تام هاک و دیگر راکت ها را حمل کند، وارد خلیج فارس شده اند.

علاوه بر این، ناو نفربر Kearsarge که می تواند 20 تا 30 فروند هواپیما و بالگرد از جمله جنگنده بمب افکن های نسل پنجم F-35B را در عرشه خود حمل کند، در سواحل امارت عربی متحده و در  منطقه خلیج فارس قرار دارد.

همچنین ناوگروه ضربتی امریکا با رهبریت ناو هواپیمابر ابراهام لینکلن از کلاس Nimitz که توانایی به حمل تا 90 هواپیما و بالگرد است، در سواحل عمان جا به جا شده است. این ناوگروه متشکل از ناو راکت انداز Leyte Gulf، ناوچه اسپانیایی Mendez Nunez و ناوشکن Bainbridge است.

همچنین روز شنبه گزارش شد، که ناو نفربر Arlington به وزن 22.6 هزار تن که توانایی حمل حدود 700 نظامی و 14 دستگاه خودرو نظامی است به منطقه تحت مسئولیت ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا اعزام شده است. علاوه بر این سامانه های راکتی پاتریوت به منطقه فرستاده شده اند. 

پنتاگون اعلام کرده است، که این جنگ افزارها در پاسخ به نشانه های سطح بالای آمادگی ایران برای اجرای عملیات تهاجمی در برابر امریکا و دفاع از منافع ایالات متحده به منطقه اعزام شده اند.

این درحالیست، که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا به سرپرست وزارت دفاع این کشور پاتریک شاناهان اعلام کرد که نمی خواهد با ایران بجنگد.

همچنین صبح روز چهارشنبه امریکا در خصوص وجود تهدیدات از طرف ایران خبر داده و پرسنل غیر عملیاتی امریکا از بغداد و سایر شهرهای عراق بیرون شدند. 

در همین حال، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: در همان روز در جریان كنفرانس مطبوعاتی صبح که موضوع آن افزایش ارتباطات با تهران بود، ترامپ از عدم تمایل خود به درگیری نظامی با ايران اطلاع داد. 

یادآوری می کنیم، که ترامپ ابراز اطمینان کرده بود که ایران به زودی در واکنش به سیاست قوی خاورمیانه ای دولت امریکا، مذاکره با امریکا را آغاز کند. در عین حال آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران نیز اعلام کرده کشورش نمی خواهد با امریکا بجنگد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала