پاسخ روسیه به خروج امریکا از پیمان منع راکت های هستوی میان برد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ روسیه به خروج امریکا از پیمان منع راکت های هستوی میان برد
پاسخ روسیه به خروج امریکا از پیمان منع راکت های هستوی میان برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه میگوید که این کشور راکت های خود را در مناطقی که راکت های امریکایی وجود ندارند، مستقر نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز در یک نشست مطبوعاتی اظهار داشت که مسکو به اقدامات ایالات متحده پس از خروج این کشور از پیمان منع راکت های هستوی میان برد، جواب بلمثل خواهد داد.

لاوروف: «در مورد پیامدهای خروج ایالات متحده از پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد — رئیس جمهور پوتین موضع ما را بسیار واضح اعلام نمود — ما جواب بلمثل خواهیم داد. در حال حاضر ایالات متحده عضویت خود را در پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد به حالت تعلیق در آورده و روند خروج از پیمان متذکره را آغاز نموده است. این روند ۶ ماه طول خواهد کشید.»

به گفته آقای لاوروف ۲ اگست سال روان امریکا رسما از این پیمان خارج میشود و این پیمان به طور ملغی خواهد شد.

لاوروف: «اما رئیس جمهور پوتین همچنان گفته که اگر امریکا این کار را انجام بدهد، و آنها این کار را انجام میدهند، ما نیز در این تحولات شرکت خواهیم کرد. اما ما راکت های میان برد و کوتاه برد را در مناطقی که راکت های مشابه امریکایی در آنجا وجود ندارند، تولید و استقرار نخواهیم کرد.»

قابل یادآوری است، ۲۰ اکتوبر سال روان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روسیه را به نقص از پیمان منع راکت های هستوی میان برد متهم نمود و اعلام کرد که قصد دارد از این پیمان خارج شود.

به باور کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه هدف خروج ایالات متحده از پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد، استقرار این نوع راکت ها در نزدیکی مرزهای روسیه و چین میباشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала