درگیری های مرگبار در لیبیا و تاثیر آن بر استخراج و عرضه نفت کشور

© AFP 2023 / Youssef Karwashanدرگیری های مرگبار در لیبیا و تاثیر آن بر استخراج و عرضه نفت کشور
درگیری های مرگبار در لیبیا و تاثیر آن بر استخراج و عرضه نفت کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ادامه درگیری ها در لیبیا تهدیدی برای استخراج نفت در این کشور ایجاد میکند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Oilprice.com، درگیری میان اردوی ملی لیبیا به رهبری مارشال خلیفه حفتر و نیروهای دولت وحدت ملی لیبیا میتواند منجر به ایجاد اختلالات جدی در اسخراج و عرضه نفت این کشور گردد.

بر بنیاد گزارش، طی چند هفته استخراج نفت در لیبیا در سطح خوبی حفظ شده بود. طبق آمار اوپک در ماه اپریل تولید نفت لیبیا به ۷۱ هزار بشکه در روز افزایش یافته که و به ۱،۱۷۶ میلیون بشکه در روز رسیده است. اما ادامه نبردها بین دو جناح ممکن بخش نفتی کشور را متاثر سازد.

گفته میشود که اردوی ملی لیبیا برای تامین امنیت میدان های نفتی و ترمینال های صادراتی به شبه نظامیان محلی پول میداند و این اقدام در حفظ جریان نفتی بسیار موثر بود.

یادآوری میکنیم، ۴ اپریل سال روان، مارشال خلیفه حفتر قوماندان اردوی ملی لیبیا به نیروهای خود امر حمله به شهر طرابلس را داد.

بر اساس آمار سازمان جهانی صحت در نتیجه درگیری های اخیر نظامی در طرابلس، پایتخت لیبیا ۳۴۵ تن کشته و ۱۶۵۲ تن دیگر زخمی شده اند.

پس از سرنگونی و قتل معمر قذافی در سال ۲۰۱۱، لیبیا به بحران سیاسی روبرو شد. در حال حاضر دو قدرت در کشور حاکم است. پارلمان مردمی در شرق و در غرب — پایتخت طرابلس، دولت وحدت ملی به ریاست فیض سرج حکم که از طرف سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا حمایت میگردد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала