جهادیون در ادلب طرق عقب نشینی به افغانستان آماده می سازند

© AP Photo / Al-Nusra Front Twitter pageجهادیون در ادلب طرق عقب نشینی به افغانستان آماده می سازند
جهادیون در ادلب طرق عقب نشینی به افغانستان آماده می سازند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از ولایت ادلب سوریه در این اواخر خبرهای نگران کننده در این باره میرسند که اردوی سوریه نبردهای شدید با گروه های تروریستی ایتلاف "هیات تحریرالشام" که در آن نقش عمده را "جبهات فتح الشام" – "جبهات النصره" سابق (ممنوع در فدراسیون روسیه) بازی میکند، پیش میبرد.

نیکولای پلوتنیکوف طی مقاله منتشره در روزنامه "نی زاویسیمایا گازیتا" در ادامه می نویسد، قبل از این یک سلسله تحریکات از جانب جهادیون صورت گرفتند. از جمله آنها جهت اشغال مرکز علمی-تحقیقاتی در بخش غربی شهر حلب تلاش نمودند، حملات و ضربات با استفاده از راکت ها و طیارات بی پیلوت را بر مواضع نیروهای حکومتی در بخش جنوبی ولایت حلب و بر پایگاه نیروهای روسیه در حمیمیم ادامه دادند. این فهرست کامل تلاش های گروه های شامل "هیات تحریرالشام" جهت بی ثبات ساختن اوضاع در شمال سوریه در روزهای اخیر نمی باشد.

در اواخر مارچ در مناطق تحت کنترول "هیات تحریرالشام" انتخابات شورای نامنهاد برگزار شدند که به اساس مفکوره رهبران جهادی باید به مجلس قانونگذاری دولت کاذب جهادی مبدل گردد. برای آن که ظاهراً اراده مردمی را تمثیل کرده باشند، در شورا 107 نفر شامل شدند. 55 نفر را از جمله آنها گویا مردم محل انتخاب کرده، 24 نفر از اقوام و محافل به اصطلاح اجتماعی، 23 نفر از مهاجرین و 5 نفر دیگر — از کمیته اجرائیه "حکومت نجات" که "هیات تحریرالشام" ایجاد کرده، شامل شده اند.

شورا باید حکومت نو واحد تشکیل نماید و شورای نظامی که "هیات تحریرالشام" ایجاد کرده — به اردوی واحد مبدل خواهد گشت. به گمان اغلب، آنها بر این حساب میکردند که اگر تابستان تمام خیالات که رهبران "هیات تحریرالشام" سنجیده بودند، تحقق می یافت، پس این گروه مخفی میشد و جای آن را ارگان های اداری تحت نام نو میگرفت که میتوانستند ادلب را تشکیل نو دولتی، مانند امارت اسلامی میانه رو، اعلام کنند.

آنها همزمان با این، طرق ممکن عقب نشینی آماده می سازند. از جمله جمع نمودن وجوه مالی برای آن که اگر به ترک کردن خاک سوریه مجبور گردند. منابع خارجی این گروه مسدود شده و آنها فقط بر منابع داخلی حساب کرده میتوانند. این موضوع در کنفرانس به اصطلاح مشترک انقلاب سوریه که از طرف "حکومت نجات" سازماندهی شده بود، مورد بحث قرار گرفت. در ختم آن "حکومت نجات" چند هدایت در باره جمع آوری وجوه اضافی از مردم تصویب کرد. مالیه ماهانه را باید تمام موترهای باربری، سازمان های غیرحکومتی، تاجران، موسسات، نانوایی ها، موسسات تعلیمی و همچنان دوکتوران، حقوق دانان و معلمان خصوصی بپردازند. در نتیجه، طبق برخی معلومات، عاید مجموعی "هیات تحریرالشام" از بابت مالیات را یک میلیارد دالر تشکیل میدهد.

یک منبع دیگر عواید "هیات تحریرالشام"  کمپنی نفتی Watad Petroleum Company مربوط با آنها می باشد. "حکومت نجات" برعلاوه این، دو بانک (در ادلب و سرمادی) کنترول میکند.

در ترکیب "هیات تحریرالشام" در حال حاضر در حدود 20 هزار جنگجوی فعال شامل می باشند. بخش اعظم آنها را اتباع خارجی تشکیل میدهند. به گفته باشندگان محلی، آنها خوب مسلح اند و به تفاوت از سوریایان آنها قصد گذاشتن سلاح بر زمین ندارند. آنهم در صورتیکه در این روزها ابو محمد الجولانی رهبر "هیات تحریرالشام" با قوماندانان ارشد جبهه جلسه برگزار نمود و هشدار داد که هرکس که از مواضع خود عقب نشینی کند، به مثابه خائین با تمام عواقب ناشی از آن بررسی خواهد شد. با وجود اخطارهای الجولانی، برخی رهبران قومی به خاطر جلوگیری از تلفات اضافی و ویرانی ها آماده اند خود را از وابستگی به «القاعده» رهای بخشند و جهت مذاکرات با نمایندگان اردوی حکومتی سوریه آماده می باشند. افراد مسلح "حزب اسلامی ترکستان" (ممنوع در روسیه) همین اکنون به افغانستان میروند و از آنجا به ایالت سیکیانگ — اویغور چین برخواهند گشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала