ضبط نخستین ویدیوی چهاربُعدی زمین توسط ماهواره ساخته‌شده در روسیه

© Fotolia / 3000adضبط نخستین ویدیوی چهاربُعدی زمین توسط ماهواره ساخته‌شده در روسیه
ضبط نخستین ویدیوی چهاربُعدی زمین توسط ماهواره ساخته‌شده در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این ماهواره برای نخستین بار یک ویدیوی کره زمین را در قالب چهاربُعدی ضبط کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت بریتانیایی Sen که سیستم ویدیویی این ماهواره را ساخته است خبر داده کهماهواره مصری سنجش زمین از راه دور EgyptSat-A که توسط شرکت موشکی اس‌پی کارالیوف و صنایع فضایی انرگیا در روسیه ساخته شده است، نخستین ویدیوی سطح زمین را در قالب 4K ضبط کرده است.

این شرکت بریتانیایی اعلام داشته است که سیستم ویدیویی ساخته‌شده این شرکت ماموریت ضبط ویدیوی چهاربُعدی زمین را از مدار زمین که در ماهواره ساخته‌شده توسط شرکت فضایی انرگیا، موفقانه انجام داده است.

در خبرنامه نشرشده در سایت این شرکت آمده است: "این نخستین سیستم جریان‌های ویدیویی در قالب 4K از یک دستگاه فضایی می‌باشد".

این سیستم از شش کامره ساخته شده است که دو کامره آن متحرک می‌باشد. همچنان کمپیوترهایی که کامره‌ها را کنترول نموده ویدیوی گرفته‌شده توسط آنها را پردازش می‌کنند، شامل این سیستم می‌باشند.

 در ویدیویی که در سایت شرکت Sen نشر شده، بحیره‌های مدیترانه و سرخ دیده می‌شوند.

در خبرنامه همچنان آمده است که متخصصین شرکت فضایی انرگیا از شرکت Senبه دلیل تجهیز ماهواره شان به سیستم جریان‌های ویدیویی 4K ابراز سپاس نموده اند و شرکت انرگیا تصمیم دارد تا ماهواره‌ی آینده را که در حال طراحی است مجهز به این سیستم بسازد.

در حال حاضر ماهواره EgyptSat-A در حال انجام آزمایش‌های تابستانی تحت مدیریت متخصصین روسی می‌باشد. پس از آن ماهواره به جناح مصری سپرده خواهد شد. گفته می‌شود که تمام سیستم‌های این دستگاه فضایی به‌طور عادی کار می‌کند و در کار آن هیچ مشکلی وجود ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала