روسیه و امریکا در چه مواردی در سوریه اختلاف‌نظر دارند؟

© Sputnik / Vitaliy Ankovروسیه و امریکا در چه مواردی در سوریه اختلاف‌نظر دارند؟
روسیه و امریکا در چه مواردی در سوریه اختلاف‌نظر دارند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در سوریه از دو مورد در سوریه که روسیه و امریکا در آن اختلاف‌نظر دارند، نام برده است.

به گزارش اسپوتنیک، جیمس جفری، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا امروز (چهارشنبه، ۲۲ می) در سخنرانی در مقابل کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان کانگرس امریکا گفت که روسیه و امریکا تنها در مورد حمایت از حکومت فعلی در دمشق و اقدامات ایران در سوریه اختلاف‌نظر دارند.

امریکا، روسیه را به مقابله با ایران فرا خواند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا، روسیه را به مقابله با ایران فرا خواند

وی گفت: "به این باورم که حمایت روسیه از رژیم اسد — یک اشتباه است. من فکر می‌کنم که شیوه‌های دیگر وجود دارند که به روسیه آنچه را ما منافع حداقل روسیه می‌نامیم که عبارت از حفظ حضور نظامی درازمدت و همچنان داشتن یک سوریه باثبات که پناهگاه تروریستان نباشد، بدهند و ما در مورد آنها در سوچی صحبت کردیم. ما طرفدار این دو هدف آخری هستیم. اما ما فکر می‌کنیم که رسیدن به این اهداف از طریق حمایت از رژیم اسد و پیروزی نظامی، درست نیست".

جفری در جواب به سوال یکی از اعضای کانگرس که آیا می‌توان گفت که اختلاف‌نظر امریکا و روسیه در سوریه فقط در دو مورد حمایت از اسد و نقش ایران است، جواب مثبت داد.

وی افزود: "ما به این باوریم که رژیم اسد باید با پروسه سازمان ملل متحد توافق کند، انتخابات آزاد و عادلانه، قانون اساسی جدید و آتش‌بس در سراسر کشور. ما فکر می‌کنیم که چنین نتیجه سیاسی جوابگوی منافع روسیه و همچنان امریکا باشد. ما تلاش داریم آنها را معتقد بسازیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала