از زیان‌های امریکا در صورت آغاز جنگ با ایران نام برده شد

© Photo / U.S. Air Force/ Tech. Sgt. Paul Villanueva IIاز زیان‌های امریکا در صورت آغاز جنگ با ایران نام برده شد
از زیان‌های امریکا در صورت آغاز جنگ با ایران نام برده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای هوایی و سیستم‌های دفاع هوایی ایران قادر به دفع حملهٔ تهاجمی با شرکت ۳۰۰ – ۳۵۰ طیاره ناتو (بیشتر از امریکا) و اسرائيل و الی ۵۰۰ راکت کروز، می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، داکتر علوم نظامی کنستانتین سیواکوف، معاون رئيس اکادمی علوم راکتی و توپخانه‌یی روسیه در مورد زیان‌های احتمالی در صورت جنگ امریکا با ایران گفت: "زیان‌های احتمالی سیستم‌های دفاع هوایی و نیروهای هوایی ایران و از سرحد بحرانی تجاوز نخواهد کرد، آنها آمادگی جنگی را حفظ خواهند کرد، در حالیکه زیان‌های متجاوز (ناتو و اسرائيل) می‌تواند از ۵ — ۷ تا ۱۰ — ۱۵ درصد باشد".

امریکا چگونه میتواند ایران را شکست دهد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا چگونه میتواند ایران را شکست دهد

این داکتر علوم نظامی معتقد است که نیروهای بحری — نظامی ایران "می‌تواند تنها در مناطق ساحلی الی فاصله ۲۰۰ کیلومتری با نیروهای بحری — نظامی ایالات متحده و متحدینش مقابله موثر نماید".

وی افزود: "براساس ارزیابی کارشناسان نظامی امریکایی که پس از تمرینات با مدل‌سازی کمپیوتری اقدامات جنگی انجام شد، زیان‌های نیروهای بحری — نظامی ایالات متحده امریکا در صورت ورود به خلیج فارس می‌تواند تا یک کشتی طیاره‌بر و ۸ — ۱۰ کشتی کلاس ناوشکن رزمی، باشد".

به باور این کارشناس روسی، در این صورت زیان نیروهای بحری — نظامی ایران از تشکیل اولی جنگی می‌تواند بالاتر از ۵۰ درصد باشد.

تنش‌ها میان واشنگتن و تهران پس از تاریخ ۱۲ می، زمانی که در چهار تانکر نفتی در بندر فجیره در امارات متحده عربی انفجار رخ داد، شدت گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала