پیام های آسمانی از طریق شهاب سنگ ها ارسال می گیرد

CC BY-SA 2.0 / Lwp Kommunikáció / Ember és aszteroidaپیام های آسمانی از طریق شهاب سنگ ها ارسال می گیرد
پیام های آسمانی از طریق شهاب سنگ ها ارسال می گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شهاب سنگ آسمانی که چندی قبل در یک ساختمان مسکونی سقوط کرد پر از پیام های آسمانی است که دانشمندان را به حیرت آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، چندی قبل سقف یک خانه در کاستاریکا توسط یک قطعه شهاب سنگ آسمانی شکاف شد. بعداً معلوم شد که در داخل شهاب سنگ "تحفه" قیمتی از فضا ارسال گردیده است!

اصابت شهاب سنگ برزگ به مهتاب - اسپوتنیک افغانستان
اصابت شهاب سنگ برزگ به مهتاب + ویدیو و عکس

شهاب سنگ ها دائما به زمین می افتند. به اساس تحقیقات، هرروز از 36 تا 166 شهاب سنگ، که وزن آن بیش از 10 گرم است به زمین سقوط می نمایند. اکثراً هیچ رویدادی قابل توجهی را تشکیل نمی دهند. با این همه، بعضی اوقات شهاب سنگ ها می توانند تهدید جدی را برای بشریت ایجاد کنند. مثلاً چندی قبل دراثر سقوط یک قطعه سنگ فضایی سقف یک خانه در کاستاریکا فرو ریخت.
در نتیجه تحقیقات، معلوم شد، شهاب سنگی سقوط شده که وزن آن کمی کمتر از یک کیلوگرم است، شامل موادی شگفت انگیز است و نسبت به سایر شهاب ها فرق دارد. این سنگ آسمانی مملو از کاربن کندریت " carbon chondrite" یک نوع عنصر نادر پر از آب و ترکیبات زنده است. محققان دانشگاه آریزونا می گویند که بسیاری از کاندیداهای کربنیک، در واقع، توپک های گِلی است، که محتوای خاک آن از 80 تا 95 درصد است. این یک رویداد مهم است، ریزا مانند زمین ما از خاک و آب تشکیل شده است.
شهاب های آسمانی - اسپوتنیک افغانستان
سقوط شهاب آسمانی به سرعت 32 کیلومتر فی ثانیه در روسیه

دانشمندان میگویند که در ابتدا، این شهاب سنگ به اندازه ماشین کالاشویی بود اما حین سقوط به زمین در هوا پارچه-پارچه شده است.
تا به امروز، محققان توانستند 25 کیلوگرم پارچه های این سنگ آسمانی را جمع آوری کنند که در مجموع به اندازه توپ والیبال ساحلی می باشد.
لاورنس گاروی، استاد دانشکده زمین و فضا می گوید: " علاوه بر این، شهاب سنگ بعضی اوقات به "شرایط" جدید "سازگار" می شوند. "اگر کاربن کندریت در هوا باشد، در آنصورت عاجل برخي از خصائل خود را از دست میدهد و این مشکل اساسی ما است".
در گذشته ها نیز چنین شهاب سنگ ها نقش مهمی را در توسعه علم مدرن بازی کرده اند. در سال 1969، شهاب سنگ مورسینسون، که متشکل از کاربن کندریت بود، نیز در مزرعه حیوانات سقوط کرد، معلوم شد که مخزن از اجزای DNA و RNA خارج از زمین است. از فیض چنین شهاب های آسمانی، دانشمندان یک نوع جدید از آمینو اسیدهای فرعی غیر زمینی را کشف کردند. چنین اجسام کیهانی برای بشریت بسیار با ارزش است، زیرا حاوی اطلاعات خوب حفظ شده در مورد نشاء منظومه شمسی و گذشته میباشد که در شهاب های آسمانی سالم حفظ گردیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала