جولیان آسانژ در انتظار 175 سال زندان

© REUTERS / Henry Nichollsجولیان آسانژ در انتظار 175 سال زندان
جولیان آسانژ در انتظار 175 سال زندان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از اقامه شدن اتهام های جدید در برابر بنیانگذار ویکی لیکس در امریکا، او در معرض خطر محکومیت به 175 سال زندان در مجموع قرار گرفته است.
Основатель WikiLeaks Джулиан Ассанж в полицейском фургоне после того, как британская полиция арестовала его возле посольства Эквадора в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان
انتقال جولیان آسانژ به «گوانتاناموی انگلیس»

به گزارش اسپوتنیک، وزارد عدلیه امریکا با انتشار سندی نوشت: دیروز مقام های امریکا اعلام کردند، که اتهام های جدیدی درباره 17 مورد نقض قانون جاسوسی و افشای اطلاعات محرمانه در برابر آسانژ اقامه کرده اند. پیش از این وی را به تبانی با هدف هک کردن رایانه ها متهم کرده بودند.

اعلام شده که مجازات هرکدام از 17 جرم ده سال و مجازات جرم آخر پنج سال زندان است که در مجموع 175 سال زندان می شود.

یادآوری می کنیم، که آسانژ در پیوند با انتشار مطالب افشاگرانه در سایت ویکی لیکس که بنیانگذار آن بود، از جمله درباره عملیات جنگی امریکا در افغانستان و عراق و شرایط نگهداری زندانیان در زندان امریکایی گوانتانامو در کوبا شهرت پیدا کرد.

 وی در سال 2010 برای فرار از دست مقام های امریکا به سویدن رفت اما درآنجا به جرایم جنسی متهم شد و اندکی بعد دادگاه سویدن وی را زیر تعقیب بین المللی اعلام کرد. پس از آن بنیانگذار ویکی لیکس در لندن دستگیر و پس از مدتی به قید ضمانت آزاد شد اما سپس به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد و از سال 2012 تا چندی پیش در آنجا زندگی می کرد.

بریتانیا از امریکا که خواستار استرداد آسانژ شده، درخواست کرده همه اسناد لازم برای استرداد وی را تا روز 12 جون واگذار کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала